Black Friday confirma cresterea e-commerce
Categorie: Actual

Piața de comerț online va ajunge la 18,4 miliarde de lei în 2021, în creștere cu 15%, după ce anul 2020 a fost cel mai bun an pentru companiile care activează în e-commerce, este una dintre concluziile studiului realizat de Termene.ro în contextul Black Friday. Studiul a luat în calcul toate societățile care au ca principal domeniu de activitate Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau Internet și evidențiază faptul că veniturile generate de aceste companii sunt în anul 2020 cu 40% mai mari comparativ cu cele realizate în anul 2019.

Citește și: Adrian Dragomir (Termene.ro), despre certificatul verde la locul de muncă: “Statul român nu înțelege că noi, antreprenorii, nu vrem să ne dăm oamenii afară”

Astfel, la nivelul anului 2020 veniturile obținute de companiile care desfășoară activități din sfera comerțului online au depășit pragul de 16 miliarde lei, cu aproximativ 5 miliarde de lei mai mult comparativ cu anul 2019, când s-au înregistrat 11,85 miliarde lei. La nivelul anului 2018 valoarea veniturilor totale era de aproximativ 10 miliarde lei, pe când în 2017 aceasta era de 7,9 miliarde lei, de peste două ori mai mică decât cea aferentă anului 2020.

Veniturile înregistrate de companiile din România

“Pandemia și efectele directe, cum ar fi lockdown-ul și distanțarea socială, reprezintă principala cauză care a generat creșterea veniturilor rezultate din comerțul online. Pe lângă aceasta, avem și efectele inflației și ale trendului început în anul 2010, când mediul online a început să câștige tot mai mult teren în fața celui clasic”, afirmă Adrian Dragomir, co-fondator Termene.ro și Business Innovation Consultant.

Black Friday e doar o componentă. Întregul e-commerce crește vertiginos

Nu doar veniturile generate de companiile din domeniul comerțului online au crescut, ci și profiturile generate de acestea. Astfel, dacă în 2019 companiile din domeniu obțineau profituri de aproximativ 680 milioane lei, la nivelul anului 2020 acestea au obținut peste 1,23 miliarde lei. De altfel, în ultimii patru ani profiturile generate în acest sector economic s-au dublat în fiecare an, de la aproximativ 160 milioane lei (2017) la aproximativ 370 milioane lei (2018), iar apoi la aproximativ 680 milioane lei 2019.
venitul si profitul mediu din companiile romanesti. 

Citește și: 2020 versus 2017: De patru ori mai mulți bani pentru companiile din domeniul comerțului online

La rândul lor, platforma de comerț digital VTEX împreună cu iSense Solutions au realizat o cercetare de piață de unde a reieșit că 20% dintre retaileri au început să vândă și online dinaintea pandemiei, în timp ce 46% au confirmat faptul că au vândut mai mult online în 2020 față de 2019. Aceste date confirmă trendul ascendent din e-commerce.

Back To Top