La câteva zile după ce reclama întârzierile în ceea ce privește proiectarea A3 Ploiești – Brașov, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă atrage atenția asupra faptului că un alt proiect major de infrastructură ar putea fi compromis. Acesta a anunțat că evaluarea ofertelor pentru Ploiești – Buzău, primul tronson din A7, a fost amânată, dar și că sunt întârzieri și în etapele privind celelalte loturi din Autostrada Moldovei. Asta în condițiile în care, potrivit lui Drulă, România pierde finanțarea prin PNRR, dacă autostrada nu este gata până în 2026!
“Fractură pe coloanală vertebrală a Moldovei”, a scris Cătălin Drulă, marți, pe pagina sa de Facebook.
“Ieri, pe 13 decembrie, ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploiești - Buzău și anunțați câștigătorii celor 3 secțiuni.
Nu s-a întâmplat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022.
Acest sector de 63 km de autostradă a fost lansat în licitație pentru execuție în iunie, iar în septembrie s-au depuse ofertele.
Pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni.
Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern.
Astfel, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente”, a dezvăluit fostul ministru al Transporturilor.
În 2026, A7 trebuie să fie gata!
“Am reușit în acest an să obțin finanțarea europeană prin PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești - Pașcani, un proiect major de 3 miliarde de euro și 320 km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării. Însă PNRR are termene clare: în 2024, A7 trebuie să fie 50% construită. Iar în 2026 trebuie să fie toată gata”, a avertizat Cătălin Drulă.
Fostul ministru al Transporturilor a acuza întârzieri și cu privire la proiectarea A3 Ploiești – Brașov
Săptămâna trecută, Cătălin Drulă anunța că de 3 luni nu se mai întâmplă nimic în privința proiectului A3 Ploiești Brașov, deși “în 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie. Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale.”
VEZI ȘI: Cătălin Drulă: Proiectarea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov este blocată. Consultantul își face de cap
Consitrans a răspuns, printre altele, că Drulă știa de întârzierile cauzate de “informațiile contradictorii și constrângerilor venite din partea Consiliului Județean Prahova și a Ministerului Apărării Naționale, cu privire la investițiile de pe traseul propus al autostrăzii”.