Câmpina
Categorie: Actual
  • Primăria Câmpina a anunțat, prin intermediul unui comunicat de presă, organizarea unei dezbateri publice în care va fi discutat proiectul unui pasaj rutier subteran care va străbate centrul orașului.
  • La dezbatere vor participa, pe lângă reprezentanți ai primăriei, urbaniștii și arhitecții care au elaborat documentația.

Ideea transformării centrului municipiului Câmpina în zonă pietonală și realizarea unui pasaj rutier subteran a fost lansată în 2010, dar proiectul începe să prindă contur. Luni va fi organizată o dezbatere publică iar cetățenii vor avea ocazia de a-și exprima părerea în legătură cu acest proiect.

„Segmentul dintre intersecția B-dului Carol I cu Strada Toma Ionescu până la intersecția între B-dul Carol I cu Calea Doftanei și B-dul Culturii reprezintă zona propusă pentru creșterea mobilității nepoluante prin investiții de tip integrat - realizarea unui pasaj subteran, iar arealul cuprins între zona intersecției str. Sergent Major Erou Grigore Nicolae cu B-dul Carol I și proximitatea intersecției str. Toma Ionescu cu B-dul Carol I reprezintă zona propusă pentru reconfigurare și dotarea spațiului pietonal”, se arată în memorial care însoțește proiectul.

„Se dorește realizarea unui pasaj subteran care să fluidizeze traficul în zona centrală a Municipiului Câmpina și care să direcționeze fluxul principal către exteriorul localității. Deasupra acestui pasaj se va amenaja un spațiu public, o dală urbană destinată pietonilor și bicicliștilor generând astfel o suprafață generoasă fără mașini și poluare cu noxe, amenajată peisager cu mobilier urban specific și vegetație bogată. Confortul urban va fi instant sporit și imaginea urbană îmbunătățită. Pentru obținerea obiectivelor de mai sus, este nevoie de transformarea suprafeței actuale a Bd. Carol I și coborârea acesteia în subteran. Se propune ca pasajul subteran să aibă următoarele caracteristici acestea urmând a fi definitivate la următoarele faze de proiectare:

– Pe direcția nord-sud – Bd. Carol I:

▪ Două benzi pe sens (un profil de aproximativ 15,50 m);

▪ Rampe de acces de aproximativ 100 – 120 m lungime

▪ Pantă de aproximativ 5%

▪ Traseu carosabil subteran de aproximativ 400 m

▪ Înălțime de aproximativ 5,00 m

– Pe direcția vest-est – Spre Calea Doftanei:

▪ O bandă pe sens (un profil de aproximativ 8,00 m);

▪ Rampe de acces de aproximativ 100 m lungime

▪ Pantă de aproximativ 5%

▪ Traseu carosabil subteran de aproximativ 400 m

▪ Înălțime de aproximativ 5 m

Adiacent pasajului, dinspre Strada Grivița, se propune, dimensionată orientativ, o parcare subterană. Aceasta se poate realiza pe câte un nivel sau două și pot asigura circa 100/200 locuri de parcare, deservind zona centrală a municipiului”, se arată în documentația menționată.

Citește și Câmpina, proiecte pentru 2022: construirea de blocuri, parcări și unități de învățământ noi

Back To Top