-
Adunarea generală a Consiliului Județean al Elevilor Prahova, unica structură de reprezentare a elevilor din județ, se va întruni joi dimineață la Palatul Culturii din Ploiești pentru a alege doi directori de departament.
-
Deși procesul de depunere și validare a dosarelor și votarea se desfășoară într-un interval de numai trei zile, Alexandru Popa, președintele CJE Prahova, anunță că „există doi sau mai mulți candidați pe fiecare dintre posturi”.
Joi, 16 ianuarie 2025, de la ora 9:30, Palatul Culturii Ploiești va găzdui prima Adunare generală din noul an calendaristic a Consiliului Județean al Elevilor Prahova.
Reprezentanții elevilor din unitățile de învățământ din județ se reunesc pentru a desemna prin vot doi noi directori de departament, pe posturile rămase vacante. Este vorba despre departamentul de învățământ gimnazial și, respectiv, cel pentru integrarea grupurilor vulnerabile și a celor etnice.
Procesul electoral a început marți, 14 ianuarie, prin depunerea dosarelor de candidatură de către membrii CJE interesați să ocupe cele două posturi. Aceștia au avut de trimis, pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., un curriculum vitae (CV) și Anexa nr. 2 din Metodologia de Organizare și Desfășurare a Alegerilor a Consiliului Național al Elevilor, completată.
Miercuri, 15 ianuarie, Comisia Județeană de Concurs și Validare a CJE Prahova s-a ocupat de evaluarea și validarea dosarelor, iar în ziua imediat următoare elevii din Adunarea generală își vor vota noii reprezentanți.
În acest context, reporterii Actualitatea Prahoveană au luat legătura cu Alexandru Popa, președintele Consiliului Județean al Elevilor Prahova, care a transmis o serie de clarificări din partea structurii pe care o conduce.
- Acesta susține că „nu a fost pusă în pericol, în niciun moment, democrația internă a structurii”.
Redăm integral punctul de vedere transmis de președintele CJE Prahova:
„Alegerile nu sunt «fulger», un anunț neoficial a fost făcut în Adunarea generală a CJE încă din dimineața zilei de 13, iar anunțul public a venit în aceeași zi, sub forma unui story pe rețelele de socializare, în jurul orei 2 PM.
AG CJE cunoștea foarte bine situația celor 2 departamente, care nu aveau directori încă din decembrie, de la ultima ședință, situație care a mai fost discutată informal la diferite evemente CJE.
Dosarul de candidatură conține doar un CV și Anexa numărul 2 din Metodologia de Organizare și Desfășurare a Alegerilor, care pot fi completate foarte rapid, mai ales că noi doar validăm componența dosarului, nu notăm în baza unui punctaj oferit pe conținut. Dosarele de candidatură pentru Biroul Executiv al CJE, de exemplu, ajung la 30-70 de pagini în general, însă în acest caz e vorba doar o anexă ușor și intuitiv de completat.
Comunicarea noastră nu a pus în pericol în niciun moment democrația internă a structurii, ba din contră, vă putem asigura că avem doi sau mai mulți candidați pe fiecare dintre posturi.
Pe lângă toate acestea, pe site-ul CJE Prahova este vizibilă lipsa celor 2 directori de departament, marcată prin mesajul «poți fi chiar tu». Avem, deci, responsabilitatea să organizăm alegeri pentru funcțiile vacante la proxima adunare generală.”
Adunarea generală a Consiliului Județean al Elevilor Prahova a fost convocată într-o sesiune ordinară de ședință pentru data de joi, 16 ianuarie.
Citește și: ADMITERE 2025. Au început înscrierile la concursul organizat de Colegiul Militar „Dimitrie Cantemir” Breaza
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană