Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual
  • Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Prahova a emis un punct de vedere critic cu privire la situația tinerilor care susțin examenul de bacalaureat și competențele digitale în anul școlar 2024-2025.

  • Aspectul care i-a nemulțumit la maximum pe reprezentanții elevilor a fost suprapunerea probelor de evaluare a competențelor (cunoscute drept „probe orale”) cu programul orelor de curs.  „Este nedrept ca elevii să fie puși într-o situație în care sunt nevoiți să jongleze între examen și cursuri, fără a avea suficient timp pentru a se odihni și a se concentra”, transmite CJE Prahova.

- CJE Prahova, reacție oficială despre calendarul bacalaureatului: „E nedrept ca elevii să jongleze între examen și cursuri!” -

475268599_18130122979392350_5969398820914436866_n.jpg

Redăm integral comunicatul de presă emis de Consiliul Județean al Elevilor Prahova, semnat de Larisa Petre și Andrei Ciobanu, redactori în cadrul Biroului de Presă al structurii:

„Începând de astăzi, mii de elevi își vor înfrunta emoțiile și cunoștințele acumulate, în cadrul competențelor Bacalaureatului 2025. Această etapă marchează atât începutul probelor acestui examen important, cât și un nou stadiu în viața tinerilor.  

Privind nota transmisă de către Ministerul Educației și Cercetării despre organizarea programului școlar pe durata probelor de competențe ale Examenului Național de Bacalaureat, în cadrul căreia se punctează permiterea desfășurării cursurilor în același timp cu susținerea probelor de evaluare, ne dorim și noi, Consiliul Județean al Elevilor Prahova, să ne exprimăm punctul de vedere. 

Bacalaureat 2025 evaluarea competențelor

Elevii de clasa a XII-a nu au liber în zilele de examen. Care pot fi dezavantajele? În ciuda duratei reale de 140 de minute a Probei C, Ministerul Educației sugerează că elevii pot relua cursurile la doar două ore după începerea examenului, ignorând timpul necesar pentru rezolvarea completă a sarcinilor. Documentul oferă instrucțiuni precise privind adaptarea orarului școlar în timpul desfășurării examenelor, atât pentru elevii care susțin probele, cât și pentru cei din celelalte clase. Spre deosebire de ceilalți ani, în care procedura era una simplă, nu se desfășurau cursuri în zilele speficice examenelor, anul acesta elevii pot întâmpina dificultăți în mai multe cazuri. 

Un elev care susține cel mai important examen din viața lui este nevoit să continue cursurile în aceeași zi. Există 2 cazuri: elevii susțin probele de competențe după orele de curs pentru cei care învață dimineață, iar pentru cei care au program după-amiază vor susține probele dimineață.

Examenele au o încărcătură emoțională, iar în cel mai mare dezavantaj sunt cei care vor susține examenul după-amiază, care vor fi extenuați și nu se vor putea concentra în totalitate. Ce se întâmplă cu elevii din România care au o inconveniență în fața examenului, înainte de a se prezența în sala plină de emoții?  

Programul încărcat, cu cursuri dimineața și examen după-amiază, poate afecta semnificativ capacitatea elevilor de a se concentra și de a performa la nivelul potențialului lor, din cauza epuizării fizice și mentale.  Este nedrept ca elevii să fie puși într-o situație în care sunt nevoiți să jongleze între examen și cursuri, fără a avea suficient timp pentru a se odihni și a se concentra.  Elevii ar trebui să aibă posibilitatea de a se concentra asupra examenului fără a fi distrași de grija cursurilor următoare.  

De asemenea, ne putem raporta la cazul în care elevii fac naveta zi de zi pentru a putea ajunge la cursuri. Tineri care își fac sarcinile pe drum, iar apoi răsfoiesc o culegere pentru examen, din pricina faptului că speră să aibă suficient timp. Dacă aceștia stau până seara la școală, cine le asigura transportul? Cum rămâne cu orele la care mijlocul de transport se deplasează?

pexels-karolina-grabowska-4195504.jpg

Prin urmare, probele A, B, C, D din cadrul examenului de Bacalaureat sesiunea iunie 2025, au loc în perioada 27 ianuarie – 7 februarie.  

Oare și profesorii sunt afectați de această inițiativa? Noile schimbări aduse de Ministerul Educației le oferă dificultăți și cadrelor didactice. În unele școli din țară, numarul profesorilor evaluatori nu este îndeajuns, dascălii trebuind totodată să își susțină orele de curs alături de celelate clase ale instituției.  

Pentru proba competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, Ministerul Educației a fixat orele la care trebuie începute examenele: ora 13:00, în cazul în care elevii, după finalizarea programului școlar pentru elevii claselor a XII-a, sau ora 9:00, în cazul în care orele de curs ale acestora sunt susținute după-amiaza. Prin nota oferită în data de 17 ianuarie, Ministerul permite fiecărei instituții de evaluare să își aleagă un interval orar optim pentru susținerea probelor. Prin acest demers se dorește a ajuta la nesuprapunerea activității de evaluare a competențelor cu orarul cadrelor didactice implicate.

În cazul probelor de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare într-o limbă de circulație internațională, Ministerul Educației a ales ca acestea să fie susținute între orele 8:30 si 10:30, urmând apoi ca elevii să își reia activitatea orelor de curs fără să se ia în considerare organizarea susținătorilor examenelor, cât și organizarea profesorilor. În acest caz, după terminarea celor 2 ore de evaluare, ne întoarcem la o zi obișnuită, de parcă nimic nu s-ar fi întâmplat și niciun examen nu a fost susținut. 

Pentru competențele examenului de Bacalaureat, sumele primite de profesori sunt aceleași ca și în anul 2024. Mai precis, profesorii de Limba si Literatura Română si TIC vor fi plătiți cu 10 lei pentru fiecare candidat evaluat, iar cei de limbi străine cu 15 lei. Ministerul Educației a afișat criteriile pentru care li se acordă fiecare sumă profesorilor evaluatori, având în vedere rolul acestora în comisia de evaluare, cât și numarul de elevi prezenți în respectivele comisii.

David-Poza-Dilema-2.jpeg

Daniel David, Ministrul Educației, a declarat cu privire la probele orale de BAC 2025 că le înțelege nemulțumirea profesorilor în legătură cu activitățile în plus desfășurate pe parcursul anului, precizând apoi cu privire la anul viitor: ,,(...) probabil că trebuie pregătită mult mai bine organizarea examinării competențelor”.

Putem observa că schimbarea datelor în care sunt susținute competențele examenului de Bacalaureat nu a afectat până acum cu mult desfășurarea probelor în sine. Fiind primul an în care se produce această schimbare, erau șanse destul de mari să existe neclarități cu privire la noua organizare și să existe mici dificultăți  în privința desfășurării examenelor.

Ne dorim ca în continuare să depistăm cât mai puține astfel de probleme și le urăm viitorilor absolvenți mult succes în următoarele probe!”

logo-transparent-e1606990122111.png

 
Foto-credit: Pexels, DanielDavid.ro

Citește și: Ploiești #LetsPLAY merge mai departe: „Anul 2025 – o poveste despre visuri și planuri”

Back To Top