Categorie: Actual

bac 2012Elevii prahoveni ai claselor a VIII-a au susţinut, astăzi, simularea la Limba şi literatura română, iar cei aflaţi în ultimul an de liceu au susţinut, la aceeaşi disciplină, simularea pentru examenul de bacalaureat. Profesorii susţin că subiectele au fost de nivel mediu, iar cei care au fost atenţi la ore ar trebui să ia note foarte bune.

Astăzi, în şcolile din Prahova, a avut loc cea de-a doua simulare la examenul de Limba şi Literatura română pentru Evaluarea Naţională şi bacalaureat.

La clasa a VIII-a, dacă elevii au trecut o zi plină de emoţii, profesorii au fost încântaţi de subiecte.

„Au avut un grad mediu de dificultate, astfel încât să poată fi rezolvate de către toţi elevii. Primul subiect a constat în realizarea rezumatului lecturii «Elevul Dima dintr-a şaptea», de Mihail Drumeş. Rezumatul, ca tip de subiect, pune uneori probleme pentru că elevii nu respectă nişte reguli de contrucţie a compunerii respective. La cel de-al doilea subiect, au fost cerinţe pe textul primului subiect, care au putut fi rezolvate în limita materiei parcurse până acum. Al treilea subiect a fost o compunere imaginară despre călătoria într-o ţară europeană. Mulţi dintre elevi au ales un oraş, nu o ţară, lucru pentru care ar putea fi depunctaţi. Subiectele de gramatică au fost din materia claselor a VII-a şi a VIII-a, deci nu ar fi trebuit să pună probleme", ne-a declarat Manuela Rotaru, profesor de Limba şi literatura română la Colegiul Naţional „Jean Monnet" din Ploieşti.

SIMULARE LA BACALAUREAT

Cum Inspectoratul Şcolar Prahova a recomandat trecerea notelor de la simularea bacalaureatului, în catalog, dar nu ca teză, mulţi dintre elevi au absentat nemotivat, unii chiar de teamă că ar putea primi note sub cea de trecere.

Şi la simularea probei de bacalaureat, subiectele au fost accesibile.

„Au fost trei subiecte. La filiera de real şi cea tehnologică, primul a constat în analiza unui text dat, de data aceasta un fragment din «Geniul pustiu», de Mihai Eminescu. Cerinţele au fost graduale în dificultate, de la identificarea unor cuvinte vechi şi rolul virgulei la comentarea unei idei din textul dat şi menţionarea trăsăturilor descrierii. La cel de-al doilea subiect, elevii au avut de argumentat un text, în 30 de rânduri, despre cum şcoala influenţează limbajul tinerilor. Textul argumentativ se învaţă în clasa a IX-a, dacă nu chiar mai devreme. Cel de-al treilea subiect a fost conceperea unui eseu de două-trei pagini despre relaţia dintre două personaje dintr-un roman interbelic studiat, la alegerea lor. Aveau destule romane interbelice, de la «Ion», «Enigma Otiliei», «Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război», din păcate, foarte mulţi elevi s-au repezit la primul roman care le-a trecut prin minte, «Moromeţii», singurul postbelic din programă, ceea ce înseamnă zero din punct de vedere al punctajului. Cerinţa se referea la eseul structurat, acesta fiind reperul după care ar fi trebuit să se orienteze elevii: să insereze elemente obligatorii despre operă, structură, caracterizarea personajelor. Nici elevii care au scris mai puţin de două pagini nu au obţinut niciun punct, deoarece s-a punctat şi redactarea. În total, un elev de clasa a X-a ar fi putut rezolva subiecte fără să întâmpine dificultăţi majore", ne-a declarat Nicoleta Berciu, profesor de Limba şi literatura română la Colegiul Tehnic Lazăr Edeleanu din Ploieşti.

În schimb, subiectele de la clasele de filologie au avut un grad mai mare de dificultate.

„Şi la clasele de uman, structura subiectelor şi cerinţele au fost aceleaşi, însă, la primul subiect, s-a cerut analiza unui text din «Jocurile Daniei», de Anton Holban. La al doilea subiect, s-a cerut un text argumentativ despre necesitatea sacrificiului în împlinirea idealului, iar la ultimul subiect, s-a cerut tot un eseu structurat în care să se explice particularităţile unui roman obiectiv studiat", ne-a mai spus prof. Nicoleta Berciu.

Următoarea simulare la evaluarea naţională va avea loc pe 24 aprilie, când este programată şi simularea la bacalaureat pentru proba obligatorie a profilului. Pe 26 aprilie, elevii din clasa a XII-a vor mai susţine şi simularea pentru proba la alegere a profilului şi specializării.

Back To Top