Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

rablaAnul acesta, pentru programul RABLA, care a început în această dimineaţă în toată ţara, au fost alocate mai puţine vouchere decât în anii trecuţi. Doar 20.000 de tichete, faţă de 45.000 în 2012, sunt disponibile în acest an, 17.000 pentru persoane fizice/juridice şi 3.000 de tichete pentru instituţiile publice.

Pentru un vehicul mai vechi de 10 ani, proprietarul primeşte un tichet valoric ce reprezintă reducerea de 6.500 de lei din preţul unei maşini noi.
La prima de casare, voucherului de 6.500 de lei i se poate adăuga câte un eco-bonus în valoare de 500 de lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate, pentru vehiculele care se încadrează în norma de poluare Euro 6, generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 grame/kilometru sau are sistem de propulsie hibrid.
Pentru achizitionarea unui autovehicul nou, se poate utiliza un singur tichet şi, în funcţie de caracteristicile maşinii, se poate beneficia de o reducere suplimentară de cel mult 1.000 de lei, rezultată din cumulul a două eco-bonusuri.
Termenul în care proprietarul unui autovehicul obţine certificatele de distrugere, de radiere şi tichetul va fi de maxim 10 zile. În termen de cel mult 45 de zile, cei care doresc să-şi achizitioneze un autovehicul şi deţin un tichet valoric, îl pot depune la producătorul/dealerul auto acceptat în program, fără a depăşi termenul de 20 noiembrie 2013.

DISTRIBUIREA VOUCHERELOR

Distribuirea tichetelor la colectorii validaţi a fost gândită, spre deosebire de anii precedenţi, în funcţie de numărul maşinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judeţene.

În prima fază a programului, au fost emise 25 % din cele 17.000 de tichete pentru persoanele fizice, respectiv 4.250 de tichete valorice. Acordarea tichetelor se va face după acelaşi principiu ca şi anul trecut: primul venit, primul sosit. Cele mai multe vouchere au fost alocate municipiului Bucureşti (550) şi judeţelor Timiş (180), Prahova (160), Constanţa (147) şi Bihor (144). Distribuirea voucherelor s-a făcut în mod egal între punctele de lucru aparţinând colectorilor validaţi din judeţul respectiv. Sunt interzise transferul şi schimbul de tichete distribuite de către AFM între colectorii validaţi, cât şi transferul şi schimbul de tichete între punctele de lucru aparţinând aceluiaşi colector validat, fără acordul prealabil al AFM.
În Prahova, sunt autorizaţi patru colectori care au primit câte 40 de tichete valorice fiecare.
Judeţul Călăraşi a primit cele mai puţine vouchere, 36.

Dacă stocul de vouchere alocat în prima fază a programului este epuizat prea rapid, colectorii pot depune o cerere de suplimentare la AFM în urma căreia pot obţine cel mult 200 de tichete la fiecare cerere.
Tichetele distribuite colectorilor şi neeliberate în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data distribuirii se restituie la AFM pentru redistribuire. În cazul nerestituirii, AFM anulează tichetele şi exclude colectorul din program.

VEZI DISTRIBUIREA PE JUDEŢE A VOUCHERELOR

VEZI LISTA COLECTORILOR AUTORIZAŢI

CUM TE POŢI ÎNSCRIE ÎN PROGRAMUL RABLA

Persoanele fizice proprietare de vehicule uzate (autoturism, autoutilitară sau autospecială uşoară mai vechi de 10 ani) se poate prezenta la oricare colector validat în vederea predării autovehiculului în custodia acestuia.

DOCUMENTE NECESARE

Proprietarul trebuie să prezinte colectorului validat următoarele documente:
- actul care îi atesta identitatea şi domiciliul sau reşedinta în România, în original şi copie
- certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi copie legalizată
- cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată
- actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, dacă din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricatiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat,
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în original, din care să rezulte că autovehiculul se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local

Preluarea în custodie a autovehiculului uzat se face printr-un proces-verbal de custodie: un exemplar pentru proprietar şi un exemplar pentru colectorul validat.

Prin aplicaţia PSIPAN, pe care lucrează colectorii, sunt verificate pe loc corectitudinea informaţiilor vizând proprietarul şi autovehiculul uzat predat in custodie sau cel mai târziu, a doua zi. Colectorul comunică proprietarului că a fost rezervat tichetul pe numele său şi data la care acesta trebuie să se prezinte în vederea eliberării certificatului de distrugere.

La data respectivă, colectorul achită proprietarului contravaloarea deşeurilor feroase şi neferoase conţinute de autovehiculul uzat şi eliberează documentul care atestă efectuarea plăţii, precum şi certificatul de distrugere împreună cu plăcuţele cu numărul de înmatriculare a autovehiculului uzat. În termen de 10 zile de la data confirmării corectitudinii informaţiilor, proprietarul trebuie să obţină CERTIFICATUL DE DISTRUGERE şi CERTIFICATUL DE RADIERE a autovehiculului uzat şi să solicite colectorului validat eliberarea tichetului.

Pentru CERTIFICATUL DE RADIERE, anterior prezentarii la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, proprietarul trebuie să aducă în original:
- copii legalizate după certificatul de înmatriculare
- cartea de identitate a autovehiculului uzat
- certificatul de distrugere a autovehiculului uzat
- plăcuţele cu numărul de înmatriculare

Certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei trebuie să conţină menţiunea că autovehiculul uzat a fost radiat în urma dezmembrării.
În cel mult 10 zile de la obţinerea acestuia, proprietarul trebuie să îl prezinte colectorului în original şi în copie. Neprezentarea certificatului de radiere la termen atrage decăderea proprietarului din dreptul de a obţine tichet.

UTILIZAREA VOUCHERULUI

Proprietarul trebuie să se înscrie la un producător validat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în cel mult 45 de zile lucrătoare de la eliberarea tichetului de către colectorul validat.

De la eliberarea notei de înscriere către proprietar, dealerul are la dispoziţie cel mult 90 de zile lucrătoare pentru a-i furniza acestuia maşina aleasă, fără a se depăşi data de 20 noiembrie 2013. daă termenul este depăşit de către producător, acesta are obligaţia de a oferi proprietarului înscris, în maximum 90 de zile de la data de 31 decembrie 2013, posibilitatea achiziţionării unui autovehicul nou, din al cărui preţ de comercializare se va scădea cuantumul primei de casare.

Odata înscris la un producător validat, proprietarul trebuie să achiziţioneze noul autovehicul de la acesta, neputându-i fi returnat tichetul.

Prin Programul „Rabla", derulat anual, din 2005 şi până în prezent, au fost casate 459.775 de autoturisme uzate şi au fost achiziţionate 225.869 de autoturisme noi.

Back To Top