Germania a oprit difuzarea prin satelit a canalului de ştiri Russia Today
Categorie: Știri internaționale

Germania a suspendat miercuri difuzarea prin satelit a canalului Russia Today în limba germană (RT DE), în absenţa unei licenţe valide, provocând iritarea Moscovei, care a ameninţat cu represalii, informează AFP.

Miercuri, autoritatea media din Berlin-Brandeburg (Mabb) a obţinut oprirea difuzării prin satelit a RT în limba germană, după ce protestase pe lângă operatorul european Eutelsat. „Nicio autorizaţie de radiodifuziune nu a fost cerută şi nici acordată de Mabb” pentru acest program, a justificat autoritatea de reglementare germană.

Citește și: Certificarea gazoductului Nord Stream 2 a fost suspendată de Germania

Canalul are sediul la Moscova şi dispune de o licenţă sârbă pentru transmisia prin cablu şi prin satelit, licenţă care, potrivit RT, îi permite să fie difuzat în Germania conform legislaţiei europene. Autoritatea germană consideră însă că licenţa sârbă este insuficientă dat fiind că RT DE „este în limba germană şi se adresează pieţei germane”. Eutelsat a confirmat pentru AFP că a întrerupt miercuri difuzarea prin satelit a canalului. RT, considerat un instrument de propagandă al Kremlinului în străinătate, începuse să emită în limba germană la data de 16 decembrie.

În aceeaşi zi, Youtube a suspendat contul în germană al Russia Today pentru încălcări ale condiţiilor sale de utilizare, considerând că postul încalcă directivele sale în materie de luptă contra dezinformării pe tema COVID-19.

  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Facebook.com
  • instagram.com
  • twitter.com
  • Google Business
  • Youtube Actualitatea

 

Back To Top