După ce ani buni s-a încăpățânat să construiască insule în mijlocul drumurilor naționale pentru așa-zisa "calmare a traficului" și în pofida numărului mare de accidente grave petrecute pe acestea, CNAIR a luat decizia de a opri realizarea acestora amenajări.
Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere admite că aceste "insule" sunt "construite prost", iar " proiectul produce disconfort participanţilor la trafic, neobişnuiţi cu aceste măsuri care veneau tocmai să atenueze şi să nu creeze probleme". Din cauza lor și-au pierdut viața zeci de persoane, în special în accidente petrecute pe , prezente în special pe DN 79 (Oradea-Arad), DN 13 (Brașov-Sighișoara-Tg.Mureș), DN1 (București-Brașov-Borș). "Conducerea CNAIR a luat decizia să stopeze proiectul, am comandat un audit de siguranţă rutieră care ne-a fost pus la dispoziţie. Pentru contractele care încă nu au început acestea vor fi sistate, pentru cele în derulare vor fi emise dispoziţii de şantier astfel încât să se corecteze aceste insule", a spus Ştefan Ioniţă, director general al Companiei, citat de Digi 24.
"Vom da nişte dispoziţii de şantier care vor veni să corecteze toate aceste insule şi se vor atenua astfel încât să fie adaptate. Iar la ieşirea din localităţi acea şicană ar trebui să fie numai pe sensul de intrare, nu pe sensul de ieşire, să fie un semicerc. Necesitatea lor este dovedită ca fiind bună, sunt implementate şi afară şi sunt menite să protejeze pietonii de anumiţi şoferi care uită că trebuie să adapteze viteza de circulaţie în localităţi", afirmă directorul CNAIR.
Sursa citată arată că, dacă aceste măsuri funcționează în alte țări, în România mai degrabă dau bătaie de cap automobiliștilor din câteva motive autohtone. Insulele sunt fie nesemnalizate luminos, fie rămân fără semnalizări din cauza hoților sau după distrugerea semnalizărilor în accidente.