Categorie: Știri naționale

Mai mult de jumătate dintre părinți consideră că ar fi cel mai bine ca elevii să revină la școală, în timp ce mai puțin de o treime ar opta pentru scenariul care propun alternarea cursurilor față-în-față cu cele on-line și numai 14% își doresc cursuri exclusiv on-line, reiese dintr-un studiu efectuat de Ministerul Educației și Cercetării, prin Unitatea de Cercetare în Educație din Cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, MKOR Consulting - agenție de cercetare de piață.

 

Studiul s-a derulat în perioada 26 iulie - 3 august 2020, pe un eșantion de 1.067 de respondenți, considerat reprezentativ pentru populația părinților care au cel puțin un copil înregistrat în sistemul educațional din România în anul școlar 2020-2021, după ciclul de învățământ al copilului, mediul de rezidență (rural - urban) și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare). Acesta a vizat părinții copiilor din învățământul preuniversitar, cercetarea urmărind să evidențieze care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de desfășurare a noului an școlar.

Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinților români preferă scenariul cursurilor față în față, pe care îl consideră cel mai potrivit. Mai exact, 55% dintre părinții care au răspuns studiului preferă revenirea fizică a elevilor în clase din 14 septembrie. Cei mai mulți dintre părinții care au preferat această variantă au copii preșcolari sau la liceu.

În acest caz, principala îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de regulile de distanțare fizică și igienă (mai mult de 6 din 10 părinți), dar și de faptul că unii părinți și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome.

Pe locul al doilea în opțiunile părinților se află varianta mixtă, în care copiii alternează învățarea la distanță cu școala tradițională. Această variantă este preferată de aproape o treime (31%) dintre părinți, în special, pentru elevii din ciclurile gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari ale țării.

Doar 14% dintre părinți aderă la cea de-a treia variantă de desfășurare a cursurilor în noul an școlar, respectiv continuarea cursurilor exclusiv online, așa cum s-a întâmplat în timpul stării de urgență. În general, părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor. Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%).

Rezultatele studiului pot fi consultate aici.

Back To Top