Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Scoala Alktfel, Saptamana Verde, programe, educatie, scoala, profesori, directori
Categorie: Știri naționale

 

• Peste 900 de profesori și directori de școală propun renunțarea la cel puțin unul dintre programele Școala Altfel și Săptămâna Verde, arată studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”, publicat pe 31 decembrie de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), fără a fi promovat în vreun fel de Ministerul Educației.

Studiul este reprezentativ la nivel național și la cercetare au participat aproape 7.000 de profesori. Cele mai frecvente propuneri sunt legate de renunțarea la Școala Altfel, Săptămâna Verde sau la ambele programe, cel puțin în ultimii doi ani de liceu (peste 13% dintre profesori, reprezentând cel mai ridicat procent dintre cei intervievați).
Motivele sunt legate de lipsa banilor pentru a desfășura acțiuni, dificultăți de gestionare a programelor sau lipsa de relevanță a activităților în raport cu curriculumul.

CITEȘTE ȘI: Proteste în muzee. Sindicaliștii amenință că vor bloca activitățile din programul Școala Altfel, dar și cercetările de care depind proiectele de infrastructură

Unii profesori consideră aceste programe ca fiind benefice, dar sunt de părere că ar trebui să se implementeze unele măsuri de susținere financiară a acestora sau asigurarea unor facilități. De exemplu, gratuitatea intrării la muzee și a transportului pentru activitățile din afara școlii, relatează edupedu.ro.

„Aproximativ unul din zece profesori doresc un program de studiu mai riguros și modalități prin care să se evite fragmentarea anului școlar, întrucât acest lucru afectează negativ achiziția de cunoștințe și ritmul învățării, dar și pregătirea elevilor pentru examene. Câteva dintre aceste modalități de evitare a fragmentării ar fi, în opinia profesorilor respondenți comasarea acestor două programe sau scurtarea lor, ori înlocuirea unui astfel de program cu una dintre vacanțe“.

O altă propunere ar fi ca școala să aibă autonomie în a decide perioada desfășurării acestor programe în funcție de gradul de solicitare al elevilor, de condițiile meteorologice sau de suprapunerea cu perioadele de simulări sau probe de aptitudini pentru admitere în învățământul vocațional.

Ce propun directorii referitor la Școala Altfel și Săptămâna Verde

La rândul lor cei 375 de directori de școală intervievați au avut un set special de propuneri ce au vizat expres programele Școala Altfel și Săptămâna Verde.

5,3% dintre profesorii respondenți, adică aproape 20 de directori recomandă renunțarea totală la unul sau la ambele programe.

20% dintre directorii intervievați propun ca programarea/ reprogramarea Școlii Altfel și a Săptămânii Verzi în funcție de alegerea școlii (lăsarea organizării acestora la latitudinea unităților școlare); – așa cum se întâmplă în prezent.

15,3% recomandă propunerea unor modalități prin care se evită fragmentarea anului școlar.

Redistribuirea zilelor destinate acestor două programe pe întreg anul școlar sau încorporarea în ariile curriculare existente recomandă 3,5% dintre directorii de școală.

2,8 % spun că e nevoie de adoptarea unor măsuri de susținere financiară și de asigurare a unor facilități logistice pentru ca școlile să le poată derula optim.

Programarea uniformă/ centralizată la nivel județean sau național a celor două programe, recomandă 2,5%.

Ce sunt Școala Altfel și Săptămâna Verde

Ambele programe Școala Altfel și Săptămâna Verde permit școlilor să își aleagă perioada în care se desfășoară (câte 5 zile consecutive) și activitățile.

Școala Altfel este un program introdus în 2016 ca și o completare a învățării. Scopul este să contribuie la dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor preșcolari/elevilor. Cadrele didactice vor proiecta, testa și evalua abordări eficiente pentru dezvoltarea acestor competențe și abilități. Atât cadrele didactice, cât și elevii sunt încurajați să își manifeste creativitatea și să îmbine într-un mod atractiv teoria cu aplicațiile ei din viața de zi cu zi, învățarea cu preocupările individuale într-un context favorabil dezvoltării socio-emoționale.

La 6 ani de la introducerea unui program cu un alt tip de învățare, a apărut în calendarul școlar și Săptămâna Verde, în anul școlar 2022-2023, la inițiativa președintelui Klaus Iohannis. Programul reprezintă o inițiativă de educare a elevilor cu privire la mediu și schimbări climatice.
În acest an școlar 2024-2025, programul „Săptămâna verde” a primit 100 de milioane de lei din Fondul pentru mediu, deși suma anunțată inițial de ministrul Mediului, Mircea Fechet, în iulie 2023, era de 100 de milioane de euro. Școlile care au aplicat pentru finanțarea activităților din programul Săptămâna Verde 2024-2025 ar trebui să primească banii începând cu luna octombrie.

În anul școlar curent, România se situează în top 5 țări din Europa cu cele mai multe zile fără școală: elevii au 8 perioade de vacanță, care înseamnă 120 de zile libere.

Mai multe pe edupedu.ro

CITEȘTE ȘI: Prahova primește peste 3,5 milioane de lei pentru finanțarea activităților cu elevii, în „Săptămâna Verde”

Back To Top