Ieşirile din Ploieşti spre DN 1, spre DN 72 şi, dacă va fi să se realizeze, spre viitoarea autostradă spre Comarnic, sunt incluse într-un amplu plan de modernizare, împărţit pe mai multe etape şi care, în varianta optimistă, ar putea să atragă, într-un viitor mediu spre îndepărtat, şi fonduri de la Uniunea Europeană. Revenind, însă, la prezent, conducerea Consiliului Judeţean Prahova a anunţat în această săptămână finalizarea primei etape, care a inclus construirea unui nou drum, în prelungirea DJ 156, care trece pe lângă magazinele Auchan şi Jumbo şi intră în DN 1, pe tronsonul care deserveşte Centura de Vest a Ploieştiului.
Aceste proiecte fac parte dintr-un set mai amplu, anunţat încă de acum câţiva ani de conducerea CJ Prahova, sub sloganul scoaterii Ploieştiului "din încercuire", mai precis de modernizare a intrărilor şi ieşirilor din oraş, fluidizare a traficului în aceste zone şi reducere a numărului de accidente. Primul pas notabil în acest program s-a făcut odată cu lărgirea la patru benzi a şoselei la Tătărani, investiţie a Consiliului Judeţean, fiind urmat, mai aproape de zilele noastre, de realizarea de către Primărie a podului peste calea ferată de la Gara de Vest, ambele facilitând accesul spre DN 1 şi spre autostrada Bucureşti-Ploieşti. Mai nou, atenţia s-a mutat spre ieşirea din Ploieşti spre Târgovişte, din zona Podul Înalt.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Bogdan Toader, a organizat o conferinţă de presă, alături de primarul comunei Blejoi, Adrian Dumitru, şi deputatul Rodica Paraschiv, fost prefect de Prahova şi fost şef în Direcţia Tehnică a CJ în momentul în care erau creionate multe dintre aceste proiecte. Autorităţile judeţene au anunţat, cu această ocazie, finalizarea primei etape de reconfigurare a acestei ieşiri din oraş, etapă derulată în parteneriat de CJ şi Primăria Blejoi şi care a vizat realizarea unei noi şosele, care porneşte în prelungirea DJ 156, trece pe lângă Auchan şi Jumbo şi intră în Centura de Vest a Ploieştiului. Proiectul a costat peste 11 milioane de lei, o sumă mare pentru o bretea de numai 1,3 kilometri lungime, însă mare parte din investiţie s-a dus pe devierea unor reţele subterane existente pe teren. Veştile bune au fost că autorităţile din Blejoi au reuşit să obţină gratuit terenurile aferente lucrării, după ce i-au convins pe foştii proprietari să le cedeze, şi că investiţia s-a finalizat în nouă luni, cu trei mai devreme decât termenul din contract. Este un segment de drum care are patru benzi (două pe sens), trotuar, pistă de biciclete şi iluminat stradal pe bază de LED.
„Acest drum a fost făcut în parteneriat cu Primăria Blejoi. Investiţia a beneficiat de fonduri din partea Consiliului Judeţean Prahova, din partea Ministerului Dezvoltării şi cu sprijinul Primăriei Blejoi şi câţiva sponsori care au donat terenurile aferente lucrării”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Bogdan Toader, care a precizat că autorităţile intenţionează să realizeze şi o bretea de legătură care să vină dinspre Păuleşti.
Etapa a doua a acestui plan mai amplu despre care vă spuneam vizează ieşirea din Ploieşti spre Buda, un alt „punct negru” de pe DN 1, cunoscut pentru numărul mare de accidente rutiere. Aici, cu bani deja alocaţi de Ministerul Dezvoltării, Consiliul Judeţean vrea să realizeze o supratraversare, ceva mai la sud faţă de actuala intersecţie.
În etapa a treia apar două lărgiri. Mai precis, tot în zona acestui nou pod peste Centura Ploieştiului, autorităţile îşi doresc lărgirea străzii Buda, pe care în prezent se circulă la o singură bandă pe sens. Acelaşi lucru ar urma să se întâmple şi cu podul din zona Cardinal Motors - Auchan, care de asemenea e propus pentru lărgirea la patru benzi. Aici, însă, intră în calcul şi Primăria Ploieşti, care ar putea intra într-un parteneriat. „Municipiul Ploieşti nu a dorit să intre în asociere cu noi decât la nivel declarativ”, a declarat Adrian Dumitru, primarul comunei Blejoi, în timpul conferinţei de presă, în care a oferit mai multe detalii despre şoseaua proaspăt inaugurată la ieşirea de la Podul Înalt: „În 2010 s-a readus în discuţia realizarea acestui drum şi de atunci am făcut demersurile pentru finalizarea acestei etape. A durat mult deoarece a trebuit să covingem proprietarii de terenuri din zonă să doneze terenul aferent investiţiei, astfel încât bugetul Consiliului Judeţean să nu fie grevat de o sumă considerabilă de bani. Toate aceste terenuri însumează peste 40.000 mp pe care comuna Blejoi le-a primit cu titlu gratuit de la proprietarii din zonă. Tot drumul are iluminat public cu LED. Este gândit pentru valorile de trafic care sunt şi vor urma în viitorii ani. Are patru benzi, trotuar, pistă de biciclete”.
În fine, a patra etapă a acestui plan ambiţios vizează amenajarea unui nou sens giratoriu, la intrarea în DN 72 Ploieşti - Târgovişte, înainte de Parcul Industrial Ploieşti, giratoriu care să uşureze virajul spre breteaua de acces în DN 1, dar şi, în prespectivă, spre viitoarele bretele de acces care se presupune că vor deservi autostrada Ploieşti-Comarnic.