Prin caietul de sarcini aprobat vineri de Consiliul Local, autorităţile din Ploieşti impun o serie de condiţii pentru firmele care doresc să preia activităţile de curăţenie a căilor publice şi deszăpezire în municipiu. Una dintre cele mai importante vizează mărimea şi vechimea parcului auto. Sunt solicitate aproape 130 de utilaje.
Administraţia locală doreşte să încheie un acord-cadru multianual, cu o valabilitate de 48 de luni şi o estimare, în funcţie de viitoarele comenzi, între 98,8 milioane de lei şi 165,1 milioane de lei, fără TVA. Operatorii interesaţi să se înscrie la licitaţie trebuie să facă dovada că au avut o medie a cifrei de afaceri globale în ultimii trei ani de cel puţin 60 de milioane de lei, că vor avea lichidităţi de 4 milioane de lei la momentul semnării contractului şi că au avut în ultimii trei ani un contract pentru activităţi similare în valoare de minim 30 de milioane de lei fără TVA, sau mai multe contracte, maxim cinci la număr, care însumat să ajungă la acest prag şi să acopere toate tipurile de servicii solicitate.
Pe acelaşi subiect: Primăria Ploieşti poate lansa noua licitaţie pentru salubritate. Caietul de sarcini a fost aprobat astăzi
Pentru partea de curăţenie a căilor publice, administraţia locală solicită următoarele utilaje:
- Minim 4 autoperii (automăturători) cu sistem de aspirare pentru carosabil;
- Minim 3 autoperii (automăturători) cu sistem de aspirare pentru spaţii înguste, precum trotuarele;
- Minim 3 autocisterne cu capacitatea de maxim 6 mc;
- Minim 3 autocisterne cu capacitatea de maxim 10 mc;
- Minim un încărcător frontal şi minim 3 autobasculante pentru colectarea deşeurilor abandonate;
- Minim 8 aspiratoare de deşeuri stradale pentru trotuare, alei, parcări, pavaje;
- Minim 3 utilaje multifuncţionale pentru spălat trotuare, alei, parcări, pavaje şi mobilier stradal;
- Minim un utilaj multifuncţional pentru spălat coşuri stradale;
- Minim 12 autoutilitare cu funcţie de basculare şi capacitate de până la 5 tone pentru încărcarea şi transportarea deşeurilor stradale şi abandonate;
- Minim 2 autoturisme de 5 locuri pentru controlul activităţilor.
Pentru deszăpezire, prin caietul de sarcini sunt solicitate următoarele utilaje şi echipamente:
- Minim 30 de autospeciale cu lamă;
- Minim 20 de autospeciale cu echipamente pentru împrăştiat material antiderapant solid, cu o capacitate de transport de 6-10 mc;
- Minim 10 utilaje multifuncţionale care să permită accesul pe străzi înguste;
- Minim 8 freze pentru trotuare;
- Minim 6 autocisterne pentru împrăştierea soluţiei antiderapante lichide;
- Minim 3 încărcătoarea frontale şi 6 basculante pentru transportul zăpezii şi gheţii;
- Minim două instalaţii speciale pentru topirea zăpezii, cu o capacitate de topire de minim 200 mc/oră fiecare.
Vehiculele trebuie să aibă norma de poluare cel puţin Euro 5 şi să nu fie mai vechi de patru ani.