Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: APH Cultural

brancusiO expoziţie dedicată sculptorului Constantin Brâncuşi la Paul Kasmin Gallery din New York a stârnit o serie de controverse, generate de părerile unor critici de artă care afirmă că anumite lucrări realizate după moartea artistului nu sunt autentice, ci simple copii.

Constantin Brâncuşi a făcut senzaţie atunci când sculpturile sale avangardiste şi-au făcut debutul la Armory Show din New York în 1913. Un secol mai târziu, artistul român tulbură din nou lumea artistică a acestui oraş, afirmă autorii acestui articol apărut pe site-ul publicaţiei Wall Street Journal.
Cinci mulaje din bronz realizate după ipsosuri originale realizate de artistul român sunt prezentate în această iarnă la Paul Kasmin Gallery, într-o expoziţie care reprezintă primele roade ale unui acord încheiat recent de galeristul newyorkez şi fundaţia care administrează moştenirea lăsată de Brâncuşi.
Comerciantul de artă newyorkez speră să vândă în 2014 una sau două dintre cele cinci lucrări, evaluate la 2,5 milioane de dolari fiecare.
Problema este că nu toată lumea consideră că acele opere sunt autentice, iar această expoziţie dedicată sculptorului român a reaprins o dezbatere mai veche din lumea artelor care are legătură cu legitimitatea sculpturilor create după moartea unui artist. Disputele despre autenticitatea sculpturilor postume - care au afectat şi alte nume şi opere celebre, precum balerinele din bronz ale lui Edgar Degas - se scaldă în ape etice tulburi.
Ele au ridicat, totodată, o serie nouă de întrebări despre valoarea unei opere pe care un artist nu ar fi atins-o sau nici măcar nu ar fi intenţionat vreodată să o realizeze.
Principala obiecţie este aceasta: Brâncuşi nu a autorizat niciodată în vreun testament creaţia de opere adiţionale, aşadar, criticii spun că orice operă de artă făcută după moartea lui reprezintă nu doar o neînţelegere a naturii operei sale, ci şi o copie "pângărită", care ameninţă să submineze moştenirea sculptorului şi piaţa obiectelor de artă.
Asher Edelman, un colecţionar şi comerciant de artă din New York, a vândut în urmă cu un deceniu un Brâncuşi postum pe care îl achiziţionase în anii '80, după ce Sidney Geist, expert în opera sculptorului român, i-a spus că era "un prost" că păstra acea lucrare în colecţia sa. Asher Edelman spune că operele unui artist sunt unice şi, din acest motiv, orice operă postumă nu aparţine creaţiei brâncuşiene: "Nu există ediţie postumă a unui Brâncuşi - acestea sunt doar copii", a spus el.
Cele cinci sculpturi de la galeria newyorkeză au fost create însă în mod legal, cu aprobarea fundaţiei care administrează moştenirea lui Brâncuşi, reprezentând mulaje după sculpturile din ghips găsite în atelierul lui Brâncuşi. Lucrările au fost realizate între 1992 şi 2010 în topitoria Susse din apropiere de Paris - aceeaşi topitorie care a creat opere de artă de-a lungul anilor lucrând în colaborare cu fundaţiile care administrează moştenirile artistice lăsate de Joan Miró, Alberto Giacometti şi Max Ernst.
"Vor exista întotdeauna oameni care se vor declara 100% împotriva acestei practici. Eu pot doar să vă ghidez şi acesta este adevărul - eu nu pot să decid principiile morale pe care trebuie să le adopte ceilalţi", spune Paul Kasmin. "Ceea ce am vrut să facem a fost să încercăm să aflăm dacă fundaţia Brâncuşi, la fel ca fundaţiile altor mari artişti, este deschisă pentru a face afaceri", a mai spus acesta.

Citeşte mai mult pe mediafax.ro

Back To Top