Categorie: Economic

autostrada comarnic brasovProcedura pentru atribuirea concesiunii pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov a fost anulată, a anunţat joi CNADNR. Este cel de-al treilea eşec al autorităţilor de a demara construcţia autostrăzii spre munte.

"În urma finalizării negocierii pentru atribuirea contractului de concesiune cu asocierea Vinci-Strabag-Aktor, CNADNR SA anunţă anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti- Braşov, tronsonul Comarnic-Braşov", se arată într-un comunicat de la CNADNR.

Compania de drumuri menţionează că unul dintre motivele anulării contractului este că ofertantul declarat câştigător - asocierea Vinci-Strabag-Aktor - nu a reuşit să obţină implicarea instituţiilor financiare internaţionale - BEI, BERD, IFC - în finanţarea proiectului de concesiune.

"Pe de altă parte, în ipoteza unei finanţări acordate exclusiv de finanţatori privaţi, costurile de finanţare pentru realizarea proiectului ar creşte", arată CNADNR, într-un comunicat.

Un alt motiv invocat de CNADNR a fost "prezentarea publică a proiectului, care a generat o puternică reacţie negativă, mai ales în privinţa costurilor prezentate".

Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în cinci sectoare.

"Sectoarele 1 şi 5 (dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, cu o lungime totală de aproximativ 10 km, la care se adaugă şi drumuri de legătură) vor fi scoase la licitaţie, cu finanţare de la Bugetul de Stat. Pentru sectoarele 2, 3 şi 4, care reprezintă partea cea mai dificilă a proiectului, va fi scoasă la licitaţie actualizarea studiilor geotehnice, cu finanţare de la Bugetul de Stat. În paralel, pentru fluidizarea traficului pe DN1, sunt în lucru Studiile de Fezabilitate referitoare la variantele de ocolire Comarnic şi Buşteni. După finalizarea SF-urilor vor fi scoase la licitaţie lucrările de construcţie, cu finanţare de la Bugetul de Stat", mai arată CNADNR.

Premierul Victor Ponta a recunoscut, la începutul lunii mai, că cea mai mare nerealizare în cei trei ani de guvernare este legată de problema infrastructurii, în special autostrăzile, şi că cel mai probabil porţiunea de autostradă Comarnic – Braşov se va realiza cu bani de la buget.

Premierul a dat vina pe lipsa unui consens politic între partide în ce priveşte proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov.

"Dacă mă duc la Transporturi, CNADNR, toţi îmi vor spune a doua zi ne ia DNA-ul. Suntem în blocaj, este un blocaj politico-instituţional de înţelegere politică. O vom face din buget, nu din bani europeni. Nu vom avea bani europeni pentru Comarnic – Braşov, nu ni se dau", a afirmat în luna mai Ponta la B1 TV.

Despre povestea incredibilă românească prin care autoritățile române nu sunt în stare în mai mult de zece ani să demareze, măcar proiectul, pe gandul.info

Back To Top