Românii se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte frecvenţa cu care cumpără online bunuri şi servicii, arată un studiu al Eurostat. Doar doi din zece utilizatori români cu vârste cuprinse între 16 şi 75 de ani au făcut cumpărături online în anul 2016, în timp ce opt din zece utilizatori din Marea Britanie, Danemarca şi Germania au comandat online bunuri şi servicii în aceeaşi perioadă.
Pe primul loc în Europa în achiziţia de bunuri şi servicii se află Marea Britanie, 85% dintre utilizatorii de internet britanici obişnuind să facă shopping online. De asemenea, şi în ţări precum Germania, Danemarca, Luxemburg, Olanda şi Franţa s-au înregistrat ponderi de peste 70%. La celălalt pol, cu cea mai mică pondere după România, se află Bulgaria şi Cipru.
În ultimele 12 luni din 2016, în România peste trei milioane de persoane au cumpărat cel puţin o dată online bunuri şi servicii, cum ar fi articole vestimentare, articole pentru casă, bilete de vacanţă sau cărţi.
Numărul românilor care cumpără online a crescut cu 7% în ultimii patru ani, după ce, în 2012, doar două milioane de români foloseau internetul în acest scop.
La nivelul Europei, apropximativ 200 de milioane de utilizatori au făcut tranzacţii online în ultimele 12 luni ale anului 2016.
Material integral - zf.ro