Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

asigurări RCA tarife
Categorie: Economic

Ministerul Finanțelor și Autoritatea pentru Supraveghere Financiară au elaborat un proiect de hotărâre de Guvern prin care propun limitarea temporară, pentru 6 luni, a tarifelor de primă de asigurare RCA practicate de asigurători.

Potrivit inițiatorilor, măsura este necesară pentru stabilitatea pieţei şi pentru diminuarea efectelor scumpirii poliţelor RCA, ca urmare a recentei ieşiri de pe piaţă a celui mai mare asigurător în domeniu.

“Având în vedere situaţia dificilă cu care se confruntă milioane de persoane fizice şi juridice, din cauza creşterii foarte ridicate a preţurilor la poliţele de răspundere civilă auto, am decis, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară şi în urma dialogului cu transportatorii şi Consiliul Concurenţei, promovarea unei hotărâri de guvern pentru stabilirea de tarife de primă maxime, plafonate pentru o perioadă de 6 luni. Am convingerea că va fi adoptată în regim de urgenţă de către Guvern, astfel încât efectele să se reflecte rapid în piaţa de asigurări RCA şi să conducă la un nivel sporit de suportabilitate din partea asiguraţilor" , a declarat Adrian Câciu, ministrul Finanţelor.

Proiectul propune o diferenţiere de calcul al tarifelor pentru persoanele fizice şi cele juridice, luând în considerare „diferenţa de putere de cumpărare între cele două categorii, cât şi de factorul de risc al fiecăreia”. Astfel, “pentru persoanele fizice, limitarea tarifului maximal este justificată prin plafonarea la nivelul tarifului de referinţă publicat de către ASF, iar pentru persoanele juridice limitarea la tariful utilizat la încheierea contractelor RCA, prin intermediul mecanismului asiguratului cu risc ridicat, adică tariful de referinţă publicat de ASF înmulţit cu factorul N. În această situaţie, asiguraţii nu vor mai fi nevoiţi să apeleze la acest mecanism şi îşi vor putea alege asigurătorul RCA fără întârziere. Tarifele de primă maxime sunt stabilite pentru clasa de bonus/malus B0. În funcţie de istoricul de daună al asiguratului, societăţile de asigurare RCA vor aplica clasa de bonus/malus în care se încadrează acesta, conform prevederilor legale. În prezent, 98,5% dintre asiguraţi se află în clase de bonus şi restul în clase de malus”, argumentează reprezentanții Ministerului de Finanțe.

Inițiatorii proiectul cred că această soluţie, temporară, va asigura o dispersie a riscurilor la nivelul pieţei de asigurări şi poate contribui la o mai bună funcţionare a acesteia până la momentul la care portofoliul de asiguraţi ai Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA este preluat de alţi asigurători din domeniu.

Avertismentul asigurătorilor cu privire la propunerea plafonării tarifelor

După anunțul Ministerului de Finanțe, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) şi Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) au transmis un punct de vedere comun în care au amintit de consecințele pe care le-a avut o măsură similară luată acum câțiva ani.

“Propunerea de act normativ, publicată pe site-ul Ministerului Finanţelor, pare a nu lua în considerare faptul că măsuri similare luate în urmă cu câţiva ani şi-au dovedit totală lipsa de eficientă pe termen mediu şi lung. De altfel, decizia anterioară de plafonare a tarifelor RCA a atras după sine demararea procedurii de infringement de către Comisia Europeană şi a condus la adoptarea unei legislaţii RCA care a afectat piaţă de asigurări şi a contribuit la situaţia actuală. Industria de asigurări a atras constant atenţia asupra acestor aspecte şi a depus eforturi importante pentru a îmbunătăţi cadrul normativ în domeniul asigurărilor, în beneficiul tuturor românilor, al economiei şi societăţii - venind cu propuneri concrete. (…) În plus, cele două asociaţii ale asigurătorilor au atras în nenumărate rânduri atenţia asupra faptului că ţară noastră este «campioană» în ceea ce priveşte frecvenţa accidentelor rutiere, România menţinându-se pe un loc fruntaş în Europa la acest capitol. Atât frecvenţa producerii accidentelor, cât şi alţi indicatori de specialitate, precum dauna medie plătită pe fiecare dosar - aflată în continuă creştere, contribuie la formarea preţului RCA. Iar costul unei asigurări RCA trebuie, conform legii, să fie corelat cu despăgubirile tot mai mari plătite de către companiile de asigurări - deoarece din fondul constituit din primele de asigurare se plătesc despăgubirile. Conform celor mai recente date publicate de ASF, reiese că, pentru fiecare 100 de lei încasaţi din RCA, asigurătorii trebuie să contribuie suplimentar cu circa 30 de lei”, se arată în comunicatul celor două foruri care cer “stabilitate şi predictibilitate pentru a încuraja şi alţi investitori să fie activi şi să investească în România”.

Printre soluţiile legislative propuse de UNSAR şi BAAR în ultimii ani se numără emiterea ordinului comun al Ministerului Sănătăţii şi ASF prevăzut de Legea 132/2017 pentru reglementarea baremului traumatologic în baza căruia să se calculeze despăgubirile morale pe cale amiabilă, în caz de vătămare corporală sau deces, şi introducerea unui preţ de referinţă orientativ pentru evaluarea despăgubirii, atât în ceea ce priveşte partea de reparaţii, cât şi cea de rent-a-car. În prezent, asigurătorii cer soluții care “să pornească de la analize tehnice bine fundamentate şi de la principiile asigurărilor, păstrând liniile trasate de legislaţia europeană - care are drept principal scop protecţia păgubiţilor”.

VEZI ȘI: Ghid privind falimentul City Insurance: Ce trebuie să știe asigurații și păgubiții privind polițele RCA valabile la acest moment

  • Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
  • instagram.com
  • twitter.com
  • Google Business
  • Youtube Actualitatea
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Back To Top