• Bateriile pentru vehiculele electrice Tesla pot aduce diverse provocări atunci când sunt deteriorate în urma accidentelor.
• Repararea și evaluarea acestora fiind dificilă, companiile de asigurări sunt nevoite să considere drept pagubă totală chiar și vehiculele electrice cu un număr mic de kilometri parcurși, ceea ce duce la creșterea primelor de asigurare.
• Adesea, aceste baterii se acumulează în curțile de dezmembrări auto, având un impact negativ asupra mediului, în contradicție cu scopul de a trece la vehicule electrice.
Statisticile furnizate de o companie de asigurări din SUA arată că peste 120 de modele Tesla Model Y, care au suferit accidente ușoare, aveau la bord mai puțin de 16.000 de kilometri parcurși, reprezentând mai puțin de 1% din durata de viață estimată a unei mașini cu motor termic care ar putea fi reparată. Aceste cifre alarmante indică faptul că și cele mai mici daune suferite de mașinile Tesla conduc la evaluarea lor ca fiind „daună totală” de către asiguratori.
Expertul auto Sandy Munro, cunoscut pentru opinii obiective, a confirmat că noile baterii Tesla Model Y, fixate în mod permanent cu epoxy, nu pot fi reparate în urma unui impact minor. Astfel, înlocuirea întregului acumulator devine necesară, iar costurile asociate cu această intervenție depășesc adesea prețul unei mașini noi.
CITEȘTE ȘI: DUPĂ 13 ANI DE UITARE, MAI MULTE MAȘINI TESLA ROADSTER CU ZERO KM LA BORD AU AVUT NEVOIE DE BATERII NOI
Această situație a creat o dilemă pentru asiguratori, care sunt reticenți să acopere costurile reparațiilor mașinilor Tesla. De asemenea, unitățile de service auto se confruntă cu dificultăți majore în furnizarea pieselor de schimb OE sau aftermarket pentru mașinile Tesla, deoarece compania controlează întregul lanț de aprovizionare fără a depinde de colaborarea cu industria orizontală.
Abordarea Tesla a constat în utilizarea unei baterii structurale, ceea ce a fost considerată în mare parte revoluționară. Aceasta înseamnă că bateria, umplută cu celule mari de tip 4680, face parte din corpul vehiculului. Deși acest lucru a ajutat Tesla să reducă costurile de producție, există un risc mai mare pentru consumatori și asiguratori, deoarece nu poate fi îndepărtată sau înlocuită ușor.
În lumina acestor provocări, Tesla a fost pusă în fața presiunii de a oferi soluții viabile pentru repararea vehiculelor lor, astfel încât să asigure satisfacția clienților și să mențină un nivel înalt de servicii post-vânzare.
Până în prezent, nu s-au anunțat măsuri concrete luate de către Tesla pentru a răspunde acestor preocupări, ceea ce alimentează dezbaterea continuă privind reparabilitatea mașinilor electrice și dependența de producători în ceea ce privește reparațiile și piesele de schimb.
Mai multe pe t1media.ro
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană