• Piața mașinilor noi din UE a scăzut cu 6% anul trecut, iar România a avut cel mai mare declin procentual, de aproape o treime, arată datele ACEA pentru Europa.
• În România, au mers însă bine mașinile hibride, dar și cele diesel (care au crescut cu 15%).
În Europa s-au înmatriculat anul trecut 1,44 milioane de mașini full-electrice noi, scădere de 6% față de 2024. Cea mai mare piață, Germania, a scăzut cu 27%, până la 380.000 de unități, iar a doua piață ca mărime, Franța, a scăzut cu 2,6%, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
CITEȘTE ȘI: Cât costă Dacia Bigster. Prețurile pentru cel mai scump și sofisticat model din istoria mărcii
Principalul motiv al scăderii full-electricelor ține de diminuarea (sau chiar eliminarea în unele țări) a subvențiilor guvernamentale pentru cumpărarea de astfel de mașini.
În România, scăderea a fost de 32%, de la peste 14.000, la sub 10.000. Câteva piețe mici au avut scăderi de peste 20% la full-electrice, însă au fost și țări cu creșteri importante: Belgia (37%), Olanda (16%), Spania (11%), Ungaria (47%).
Mai multe pe Hotnews.ro
CITEȘTE ȘI: Dacia Duster, locul patru în clasamentul „Mașina Anului în Europa”
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană