• BYD, cea mai mare marcă auto din China, a fost lansată pe piața românească.
• Pentru început, BYD are patru modele și vrea să-și dubleze până la final de an umărul de dealeri.
BYD a fost al treilea brand auto mondial după volumele de vânzări în lume, anul trecut, fiind depășit de Toyota și Volkswagen. BYD a avut vânzări de 4,2 milioane de mașini, China fiind piața de bază.
Cele mai ieftine mașini lansate acum în România sunt în jurul a 30.000 de euro, iar cele mai scumpe versiuni, peste 50.000 de euro. Vor urma și alte modele.
BYD are în prezent 17 puncte de vânzare în țară și vrea să ajungă să aibă 34 de puncte până la final de an, având parteneriate cu companii precum Țiriac Auto și DAB Auto.
CITEȘTE ȘI: ANAF va stabili din oficiu sume de plată celor care nu declară impozitul special pe case și mașini scumpe
Compania a lansat în România, pentru început, patru modele electrice și se va concentra pe SUV-uri, pe mașini electrice, dar și pe hibride plug-in.
Modelul de vârf de gamă se numește Sealion 7, un SUV 100% electric care atinge 100 km/h în 4,5 secunde și are o autonomie de până la 502 km. BYD a lansat și un sedan numit Seal, înrudit din punct de vedere tehnic cu Sealion 7. Autonomia în ciclul WLTP este 570 km.
A fost lansat și un SUV plug-in hybrid denumit Seal U DM-i, mașină care poate parcurge peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și cu rezervorul plin.
Modelul cel mai accesibil la preț este SUV-ul compact Atto 2.
Atto 3 are 4,48 m lungime, Seal are 4,8 m lungime, Sealion 7 are 4,83 m lungime, iar Seal U, 4.78 m.
BYD are ambiții mari în România, iar un moment important va fi lansarea modelului electric mic de oraș care va concura cu Dacia Spring.
BYD construiește două uzine în Europa: una în Ungaria și una în Turcia, iar compania a decis că la aceste noi unități vor fi construite nu doar mașini full-electrice, ci și hibride. Presa a scris că investiția la Szeged ar ajunge la patru miliarde euro, iar la Izmir va fi de un miliard de euro.
O schimbare importantă de strategie a fost decizia de a se concentra NU pe full-electrice, ci pe hibride plug-in, fiindcă sunt piețe reticente la mașinile 100% electrice. BYD a acționat rapid pentru a corecta aceste ezitări de început în Europa: a extins considerabil rețeaua de dealeri în Europa de Vest și a oferit pachete salariale generoase, pentru a atrage directori de la producători auto europeni.
Mai multe pe Hotnews.ro
CITEȘTE ȘI: UE pregătește noi restricții pentru proprietarii de mașini mai vechi de zece ani
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană