Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

asociatia nationala a comerciantilor mici si mijlocuii, scumpiri, 1 august, TVA, marfuri, magazine, produs, raft,
Categorie: Economic

 

• Majorarea TVA de la 1 august, creșterea accizelor, dar și prețul mai mare la energie vor scumpi mărfurile din magazine cu cel puțin 10%.
• Dacă în privința primelor două lucrurile sunt clare, la energie încă sunt destule necunoscute, dar chiar și așa toată lumea se așteaptă la un impact foarte puternic, mai ales în sectoarele în care costurile cu energia au o pondere semnificativă în cheltuielile de producție.

Unii producători au și furat startul, operând deja majorări de câteva procente la prețul produselor, în încercarea de a se autoproteja în fața acestor schimbări sau mai bine zis din cauza impredictibilității fiscale. O vreme vor sta liniștiți, dar mai apoi vor recurge iar la scumpiri, cel mai probabil, spre sfârșitul lunii august, potrivit estimărilor din piață, relatează Termene.ro.

Prețul la raft

Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMM România), care este și proprietarul lanțului de magazine Paco Supermarkets din Focșani, spune că există mai mulți factori care influențează prețul la raft.

CITEȘTE ȘI: Românii investesc tot mai mulți bani pentru vacanțe în străinătate. Deficitul călătoriilor ar putea trece de 5 miliarde de euro

În primul rând, este vorba de majorarea TVA, care va crește cu 2%, după care vine scumpirea carburanților, creșterea prețului la energia electrică, dar și suprataxarea băncilor. În total, este vorba de un procent undeva la 10%.

„Noi știm că o să crească TVA cu 2%, la raft vom vedea cumva 3%, pentru că e vorba de TVA-ul pe adaos și fiecare companie, pe tot lanțul, plecând de la producător, are un adaos de 20% -30%. Adaosul acela va suferi o creștere de TVA și vom simți în final, la raft, undeva la 2,8% – 3% creșterea. Al doilea impact, mai puțin cunoscut, este acciza la carburant, care am înțeles că o se fie de vreo 50 de bani. Mai este și suprataxarea băncilor, unde nu știm ce se va întâmpla. Putem să aproximăm un 2-3% ca și creștere, dar nu cred că mai mult”, a declarat pentru Termene.ro Feliciu Paraschiv.

Energia, marea necunoscută

În opinia reprezentantului ANCMM România, impactul cel mai mare pe prețul de la raft îl are liberalizarea prețurilor la energie, în condițiile în care nu există nicio previziune cu privire la nivelul la care ar putea ajunge prețul în următoarea perioadă.

Feliciu Paraschiv speră să nu se ajungă totuși la situația din 2022, când prețul s-a majorat de la 60 de bani/kw în august, până la 4,2 lei/kWh, în ianuarie 2023.

„Nimeni nu voia să semneze contracte cu micii comercianți și cu micile companii. (…) Dacă nu venea plafonarea energiei electrice, jumătate din companii închideau. În septembrie, prețul era 0,70 lei/kW,h în octombrie – 0,9 lei/kWh, în noiembrie – 1,5 lei/kWh. Nu aveam de unde să cumpăr, nimeni nu voia să mai semneze contract. Semnam cu furnizorul respectiv de la lună la lună și în ianuarie 2023 ajunsesem la 4,20 lei/kWh”, povestește Paraschiv.

Coșul de consum

Feliciu Paraschiv spune că dată fiind situația actuală, cu majorările de TVA, în primul rând de la 1 august, și a liberalizării prețului la energia electrică, populația a devenit foarte chibzuită în ceea ce privește achizițiile de consum.

„Românii cumpără mai puțin, au devenit mai prudenți, achiziționează, în general, lucrurile necesare, nu pe cele de impuls. Caută mai multe promoții, produsele mai ieftine. Avem un proces de downtrading, de a cumpăra produse mai ieftine. Chiar a crescut destul de bine marca proprie”, afirmă Paraschiv.

Reprezentantul micilor comercianți afirmă că se așteaptă ca valoarea coșului zilnic de cumpărături să se mențină constantă, cu observația că vom asista totuși la o scădere a volumului de produse achiziționate.

„Coșul zilnic de cumpărături costă cam 600 de lei pe săptămână pentru o familie cu 3-4 persoane. Valoric ne așteptăm să rămână la fel și să scadă din punctul de vedere al volumului de produse achiziționate. Clientul nu poate să taie de la factura de utilități, nu poți să plătești mai puțin la gaze sau la telefon, nu se poate. Facturile acestea trebuie achitate integral și atunci clientul nu are cum să reducă prea mult costurile, trebuie să taie de la produsele FMCG, de la produsele de larg consum care sunt în supermarketuri”, precizează Feliciu Paraschiv.

O astfel de decizie va duce la o scădere a profitului atât pentru comercianți, cât și pentru producători, avertizează Paraschiv.

Autoprotecție prin prețul majorat anticipat

Reprezentantul micilor comercianți spune că în ultima perioadă s-a observat și un fenomen de autoprotecție a companiilor, care au operat deja majorări de prețuri, iar cel mai probabil vor mai scumpi cu câteva procente undeva spre finalul lunii august.

„Noi am mai observat și un fenomen de autoprotecție a companiilor. Plecând chiar de la producători, procesatori, au crescut un pic prețurile, un pic mai mult decât normal, pentru că vor să se protejeze. Faptul că nu pot face predicții, că nu știu unde se va opri prețul la energie, faptul că nu știu ce se va întâmpla, i-a determinat să-și facă cumva o rezervă (…) Își mai pun un procent, două, acolo, de siguranță”, mărturisește Paraschiv.

În ceea ce-l privește, a primit numai în această săptămână câteva atenționări de creștere de prețuri de la furnizori cu procente care merg și la până la 7%.

Mai multe pe Termene.ro

Compania ploieșteană Termene.ro, platforma care oferă informaţii despre firmele din România, este cel mai important agregator de date din domeniul economic.

CITEȘTE ȘI: Topul scumpirilor de la 1 august. Produsele de îmbrăcăminte, încălțăminte și electronicele vor suferi majorări importante

Back To Top