Un proiect de Ordonanță de Urgență publicat vineri pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne conţine modificări făcute de autoritățile române la problema miilor de vehicule care circulă în România, sunt deținute de cetățeni români, dar sunt înmatriculate în alte state, în special, Bulgaria.
Alineatul (4) al articolului 82 se modifică astfel încât cetățenii români care dețin un vehicul înmatriculat în alt stat să fie obligați să îl înmatriculeze în România în termen de 30 de zile. În acest mod, autoritățile române speră să oprească avalanșa de vehicule înmatriculate de români în Bulgaria pentru a scăpa de plata taxei pe poluare sau, mai nou, a timbrului de mediu.
Reamintim că statul român este amendat aproape anual de către Uniunea Europeană pentru legislaţia legată de taxele aberante "de mediu", în care propriul cetăţean este spoliat de autorităţi cu sume astronomice pentru maşinile importate. Scuza statului este că se doreşte protejarea pieţei interne auto, în ciuda faptului că 95 la sută din producţia internă se duce la export. Bambiliciul taxei de mediu continuă şi în această guvernare, gupurile de lobby ale producătorilor interni dar şi ale importatorilor de maşini noi reuşind să impună guvernului modificări legislative care îngrădesc dreptul cetăţenilor simpli de a alege, la preţuri normale pentru toată Europa, maşini accesibile.
În fiecare an Uniunea Europeană amendează statul român pentru taxa abuzivă, iar statul schimbă pur şi simplu denumirea, de la taxă de mediu, la primă înmatriculare, sau timbru de mediu, continuând politica agresivă în ceea ce priveşte privarea propriilor cetăţeni de drepturi. Astfel, dacă pentru un cetăţean german o maşină care costă o mie de euro în comerţ este înmatriculată şi folosită la preţul său real, în România, aceeaşi maşină cumpărată cu 1000 de euro, împreună cu taxele luate de stat, îl costă pe cetăţeanul român peste dublul valorii - peste 2000 de euro.