Categorie: Politic

Aflat încă în aer de fericire că l-a bătut pe Emil Calotă în lupta pentru deputăţia Colegiului Ploieşti Nord, democrat-liberalul Andrei Sava ar cam vrea să aterizeze. După ce-a inspectat ce-a inspectat, a zărit la Strejnic un loc propice pentru a construi un aeroport internaţional. Nimic rău în faptul că are şi omul o idee, mai ales că ideile sale rar sunt făcute publice (sic!). Doar că nu a luat în calcul un amănunt: cum şi când pleacă aterizaţii de la Strejnic. Colegul său de politică, ministrul Transporturilor zis şi Radu Berceanu (sau invers? – n.r.), a anunţat că nu mai are bani pentru drumuri. Iar dacă avioanele ajung la Strejnic sâmbăta sau duminica, aterizaţii se vor opri în coloanele de maşini care se întorc de pe Valea Prahovei. Singura soluţie ar fi construcţia, la Blejoi, a unui aeroport naţional. Se oferă cineva să propună?

Pentru o mai bună dezvoltare locală şi regională

Deputatul PD-L Andrei Sava a adresat ministrului Transporturilor o întrebare legată de posibilitatea construirii, în apropierea Ploieştiului, a unui nou aeroport internaţional care să deservească Bucureştiul. Sava crede că amplasarea acestuia în zona Ploieştiului, la Strejnic, ar conduce la o mai bună deservire a traficului aeroportuar din oraşe precum Braşov şi Ploieşti, contribuind astfel la un grad superior de dezvoltare locală şi regională. „Susţin proiectul de construire a unui aeroport internaţional pe centura oraşului Ploieşti, la Strejnic. Motivele sunt multiple. În primul rând, la Strejnic există deja un aerodrom sportiv cu pistă, la standarde europene, primul de acest gen din România.  În al doilea rând, aerodromul Strejnic este situat pe şoseaua de centură a Ploieştiului, la 40 de km de Bucureşti, şi are legături bune către celelalte zone ale ţării. În timp ce construirea unui aeroport în sudul Bucureştiului ar determina o creştere a tranzitului prin oraş şi ar aglomera centurile, alternativa construirii unui aeroport internaţional la Strejnic are avantajul existenţei unei bune infrastructuri de transport ce leagă oraşul Ploieşti de Braşov, dar şi de Constanţa. Având acces la DN1 şi la viitoarea autostradă Bucureşti – Ploieşti, acest aeroport ar putea deservi o zonă mult mai mare care să includă, pe lângă Bucureşti, şi alte oraşe mari, cum este Braşovul, şi ar contribui semnificativ la dezvoltarea locală şi regională”, a declarat Andrei Sava.

Milioane de pasageri în opt ani

Conform calculelor făcute de consilierii lui Sava, România are în prezent 16 aeroporturi, dintre care patru internaţionale. Guvernul a aprobat anul trecut construirea unui nou aeroport în zona municipiului Bucureşti, iar din analizele şi previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol (autoritatea europeană de control al traficului) rezultă că pentru ţara noastră, în perioada 2008-2014, urmează să se înregistreze o creştere medie anuală a traficului aeroportuar de 6,9%, urmând ca, până în 2018, să se ajungă la un trafic de 20 milioane de pasageri. Rata de creştere este sensibil mai mare în zona municipiului Bucureşti, iar ponderea aeroportului Henri Coandă în totalul traficului aeroportuar din ţară (cca. 70%) se estimează a fi menţinută la nivelul actual, urmând să se atingă nivelul de aproximativ 7.000.000 pasageri în anul 2010.

Back To Top