Categorie: Politic

Un grup de parlamentari a depus, la Senat, la finalul lunii aprilie, un proiect de lege pentru modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 15/2002 referitoare la introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România.

Proiectul propune că, “pe durata stării de asediu şi a stării de urgenţă instituite conform legii, tarifele de utilizare prevăzute în Anexa nr. 1 se suspendă de la plata şi verificare. Tarifele de utilizare achitate valabile la data instituirii stării de asediu sau, după caz, a stării de urgenţă îşi prelungesc de drept valabilitatea pe perioada acestor măsuri”.

Același proiect, semnat și de parlamentarul de Prahova Laura Fulgeanu Moagher, propune ca, “pe durata stării de alertă declarate conform legii, care are drept consecinţă, potrivit legii speciale, instituirea carantinei de către autorităţile competente sau limitarea parţială teritorială, în localităţi sau zone geografice, a dreptului de circulație ori condiţionarea ieşirii/intrării din acestea în intervalele orare stabilite, tarifele de utilizare prevăzute în Anexa nr. 1 se datorează în cuantum de 50% din valoarea nominală aferentă fiecărui tip de vehicul şi fiecărei durate de utilizare din cadrul perioadei măsurii respective. Valabilitatea tarifelor de utilizare aflate în curs la data declarării stării de alertă a căror durata este cel puţin egală cu perioada măsurii respective şi pentru care a fast achitat tariful integral prevăzut în Anexa nr. 1, se prelungesc de drept cu jumătate din durata măsurii respective”.

Semnatarii proiectului argumentează că modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 15/2002  va uşura povara fiscală a românilor, persoane fizice sau persoane juridice. “Vorbim, concret, despre plata rovignetei în condiţiile restricţiilor de deplasare a cetăţenilor. Astfel, ]n condiţiile de stare de asediu sau de urgenţă, plata rovignetei se va suspenda. Iar m condiţiile stării de alertă, valoarea acesteia se va reduce la jumătate. Tehnic, se va circula cu rovignetele deja eliberate şi plătite un timp mai îndelungat. Nu este nevoie ca statul să facă vreo cheltuială suplimentară. Oamenii nu se mai pot deplasa liber, prin urmare nu pot fi obligaţi să plătească pentru că nu își pot exercita pe deplin acest drept. Suntem obligaţi să facem aceasta minimă reparative”, consideră inițiatorii proiectului de lehe

Back To Top