Categorie: Timp liber

vitamineAlimentaţia copiilor este foarte importantă pentru părinţi, pentru că de alimentaţie depinde creşterea armonioasă şi sănătatea ulterioară a copilului. Iată care sunt nutrienţii de care are nevoie copilul tău şi alimentele care îi conţin.

Vitamina A ajută la dezvoltarea vederii, a distingerii culorilor şi îmbunătăţeşte vederea de noapte; ajută sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiilor. Vitamina A se găseşte în morcovi, legume pepene galben şi cartofi dulci.

Complexul vitaminic B este vital pentru menţinerea stării de sănătate şi a vitalităţii. Fară vitaminele din familia B (tiamină, riboflavin, niacin, acid folic, acid pantotenic, B6, B12, biotină), copilul dezvoltă anemie. Vitaminele B se găsesc în cereale integrale, peşte, pui, carne, legume, lactate. Aproape în toate alimentele se găseşte câte un compus din complexul B.

Când tuşeşte sau strănută copilul, o doză zilnică de vitamina C îi ajută sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiilor. Vitamina C se găseşte în portocale şi suc natural de portocale, căpşune, roşii, pepene galben, ardei gras roşu.

Vitamina D ajută la formarea unor oase puternice şi a unor dinţi sănătoşi, ajută la absorbţia calciului în oase. Pielea produce vitamina D când o atinge soarele. Alimente precum tonul sau ouăle conţin şi vitamina D.

Calciu ajută la dezvoltarea oaselor şi a dinţilor puternici. Prea puţin calciu în organism poate creşte riscul apariţiei unor boli ale sistemului osos, la maturitate.
Câteva porţii de lapte degresat sau iaurt, pe zi, ajută copilul să fie sănătos şi să aibă oase puternice.

Colina contribuie la menţinerea în forma a celulelor şi a sistemului nervos. Organismul copiilor nu produce singur colina, aşa că poate lua acest nutrient din ouă, peşte, carne de vită, pui şi broccoli.

Fierul ajută la pomparea sângelui în organism. Fierul este continut de globulele roşii şi ajută la "transportul" oxigenului către celule. Fierul este conţinut de carnea de vită, carne slabă, fasole, legume cu frunze verzi.

Magneziul contribuie la dezvoltarea celulelor şi la păstrarea energiei şi vitalităţii. Şi se găseşte în orez brun, tofu, fasole, migdale, nuci şi seminţe.

Potasiul contribuie la menţinerea stării de sănătate a celulelor, ajută la menţinerea tensiunii arteriale în limite normale, la buna funcţionare a inimii şi a muşchilor. Potasiul este conţinut de banane, cartofi dulci, fasole albe, iaurt degresat.

Zinc întăreşte sistemul imunitar şi fereşte copiii de gripă şi răceală. Este necesar în creştere şi se găseşte în pui, fasole.

Back To Top