Categorie: Timp liber

baby loadingGreața de dimineață – care uneori devine chiar greața pe durata întregii zile – este un simptom des trăit în sarcină. Cauzele exacte care o declanșează sunt necunoscute, motiv pentru care remediile grețurilor de dimineață variază și au diferite grade de eficiență. Un ritm de viață sănătos asigură șanse mari pentru o naștere sănătoasă.
Abordarea cea mai practică este să fii atentă la corpul tău și la ce semnalează el că vrea.
Exista o serie de schimbari ce au loc în corpul tău de femeie gravidă care afectează sistemul digestiv și astfel se ajunge și la greață și la vomitat.
Aceste schimbari sunt: schimbări hormonale, schimbări de metabolism, schimbări ale mediului intern al corpului, stresul emoțional, grijile, anxietatea, creșterea sensibilității la mediu, la toxine și la anumite mirosuri.

Iata câteva sfaturi cu ajutorul cărora poți încerca să lupți cu greața în perioada sarcinii.
1. Ascultă-ți corpul, mănâncă intuitiv, mișcă-te cât mai mult, răsfață-te.
2. Mănâncă la ore regulate. Nu sta mai mult de 3 ore nemâncată fără o gustare sănătoasă.
3. Mănâncă cantități mici de mâncare.
4. Mănâncă mâncare simplă, preparată în casă. Ferește-te de mâncăruri cremoase, mese consistente, mancare condimentată sau exotică, fastfood cu grăsime sau cafea. Alimentele integrale precum cerealele, pâinea prăjită, cartof, orez, legume fierte, pește alb la grătar cu lămâie, fructe proaspete, legume crude sau salate - sunt toate opțiuni bune.
5. Evita alimentele la care esti sensibilă, alergică. Evită alimentele care au grad de risc în timpul gravidității cum sunt brânzeturile preparate, procesate.
mancare sarcina6. Mananca ceva imediat ce te trezești chiar daca nu îți este foame - o bucată de fruct, o felie de pâine prăjită, niște migdale crude sau nucă crudă.
7. Odihnește-te când nu te simți bine.
8. Dacă sorbi dintr-un pahar cu apă rece cu gheață, apă plată cu lămâie, sau ceai îndulcit sau ceai de ghimbir ai putea să te simți mai bine.
9. Respiră adânc, fă yoga, meditații sau exerciții de relaxare pentru a ți se diminua nivelul de stres și anxietate.
10. Ia vitamina B6 de trei ori pe zi (10-20 mg) ca să ți se potoleasca greața, dar vorbește întâi cu medicul tpu pentru acest lucru.
11. Piureurile de fructe și legume sunt de luat în seamă atunci când nu ai deloc chef să mănânci.
12. Ține apă și mici gustări sănătoase la îndemână în geantă (o banană, o mandarină, un măr, niște nuci sau migdale crude)
13. Încearcă să nu te mai concentrezi doar asupra greții.
14. Fă o baie relaxantă cu uleiuri esențiale pentru calmare – atenție la ce mirosuri îți priesc.
15. Stai departe de locurile sau mediile cu fum, cu chimicale, cu mirosuri puternice de combustibil.
16. Remediile naturale precum acupunctura sau homeopatia pot fi de folos în diminuarea greții și a stării de vomă.
Ține cont de aceste sfaturi, urmează-ți ritmul natural al corpului din această perioadă a vieții și aceste neplăceri se vor ameliora simțitor. Bucură-te de graviditatea ta și încearcă rând pe rând cât mai multe remedii anti-greață.
Dacă greața persista și după primul trimestru de sarcină, un nutritionist sau specialist naturist îți poate indica o dietă alimentară și niste suplimente care să te facă să traversezi perioada sarcinii cât mai ușor cu putință.

Back To Top