Categorie: Timp liber

fructe de varaAtunci când vine vorba despre alimentaţia copiilor, părinţii vor să le asigure celor mici cele mai bune fructe şi legume, astfel încât aceasta să fie echilibrată şi să le furnizeze micuţilor cele mai sănătoase elemente pentru o creştere armonioasă din toate punctele de vedere.

Căpşunele sunt un aliment bogat în nutrienţi, cu un conţinut ridicat de fibre şi vitamina C.
Piure de căpşune
Spală bine căpşunele şi taie-le pe jumătate. Dacă sunt mai puţin coapte, pune-le la aburi timp de 3 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure cremos. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
O altă formă de a servi căpşunele copiilor este să le zdrobeşti sau să le tai mărunt.
Dacă vrei să amesteci căpşunele cu alte fructe, optează pentru banane, pere, piersici şi mere.

Piersicile sunt bogate în calciu, vitamina A şi potasiu.
Piure de piersici
Spală bine bine fructele şi feliază-le. Dacă sunt mai puţin coapte, umple o tigaie înaltă pe jumătate cu apă. Lasă să dea în clocot apoi dă focul mic, astfel încât bulele să fie foarte mici. Adaugă piersicile şi lasă-le să fiarbă 3-5 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure cremos. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
Poţi, de asemenea, să zdrobeşti piersica sau să o tai bucăţele mici.
Dacă vrei un mix de fructe, combină piersicile cu afine, mere, pere, căpşuni, cireşe sau banane.

Afinele, murele şi zmeura sunt excelente pentru dezvoltarea creierului şi conţin antioxidanţi care protejează organismul de mai multe boli.
Piure de afine, mure şi zmeur
Spală bine bine fructele. Dacă sunt mai puţin coapte, pune-le la aburi preţ de 3 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure fin. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
Dacă vrei un mix de fructe, optează pentru piersici, banane, pere, mere şi mango.

Cireşele sunt o sursă excelentă de antioxidanţi şi fibre.
Piure de cireşe
Spală bine bine fructele, taie-le în două şi scoate sâmburii. Dacă sunt mai puţin coapte, umple o tigaie înaltă pe jumătate cu apă. Lasă să dea în clocot apoi dă focul mic, astfel încât bulele să fie foarte mici. Adaugă cireşele şi lasă-le să fiarbă 3 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure fin. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
O altă formă de a servi cireşele copiilor este să le zdrobeşti sau să le tai mărunt.
Dacă vrei să combini mai multe fructe, optează pentru mere, pere, piersici şi banane.

Pepenele roşu este un fruct revigorant, bogat în fibre şi vitamina C, în timp ce pepenele galben conţine vitaminele A, B6 şi C. În plus, este o sursă bogată de potasiu.
Zdrobeşte pulpa fructului sau taie în bucăţele mici.
Pepenele roşu merge de minute cu piersici, afine, pere, mere si chiar bucăţele de brânză.
În schimb, pepenele galben poate fi combinat cu pere, banane, afine, căpşuni şi mere.

Caisele pe lângă un conţinut ridicat de fibre, aceste fructe sunt bogate în vitaminele A şi C.
Cum le poţi prepara? Spală bine bine fructele, decojeşte-le, scoate sâmburii şi taie-le felii. Dacă sunt mai puţin coapte, umple o tigaie înaltă pe jumătate cu apă. Lasă să dea în clocot apoi dă focul mic, astfel încât bulele să fie foarte mici. Adaugă caisele şi lasă-le să fiarbă 3-5 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure fin. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
O altă formă de a servi caisele copiilor este să le zdrobeşti sau să le tai mărunt.
Dacă vrei să combini caisele, o poţi face cu banane, pere, mere şi cartofi dulci.

Prunele sunt fructe sunt bogate în fibre şi ajută la o mai bună digestie.
Piure de prune
Spală bine bine fructele, decojeşte-le, scoate sâmburii şi taie-le felii. Dacă sunt mai puţin coapte, umple o tigaie înaltă pe jumătate cu apă. Lasă să dea în clocot apoi dă focul mic, astfel încât bulele să fie foarte mici. Adaugă prunele şi lasă-le să fiarbă 3-5 minute. Lasă-le la scurs şi clăteşte-le în apă rece. Apoi bate-le până obţii un piure fin. Dacă vrei, poţi păstra piureul în porţii mici la congelator, dar nu mai mult de 3 luni.
O altă formă de a servi prunele copiilor este să le zdrobeşti sau să le tai mărunt.
Dacă vrei să combini cu alte fructe, poţi opta pentru pere, banane, caise sau mere.

Back To Top