Categorie: Actual

castelul branAutorităţile române din turism lucrează la un circuit al castelelor legat de numele lui Vlad Ţepeş, iar turismul istoric ar putea fi promovat în străinătate având Dracula ca figură centrală, a declarat, agenţiei Mediafax, ministrul pentru IMM şi Turism, Maria Grapini, prezentă la târgul de turism World Travel Market.

„Nu abandonăm mitul Dracula. Oriunde m-am dus, din Coreea şi până în SUA, toată lumea m-a întrebat de Dracula. Nu putem să renunţăm la acest mit", a spus Grapini, prezentă la târgul de turism World Travel Market, care se desfăşoară până pe 7 noiembrie, la Londra.

Ea a adăugat că turismul istoric va fi promovat în străinătate având ca personaj central mitul Dracula.

„Construim şi un circuit al castelelor Dracula, pe unde a fost Vlad Ţepeş", a afirmat ministrul.

Turoperatorii români prezenţi la târgul de turism de la Londra cred că Dracula este mai cunoscut decât Bucureştiul în Marea Britanie şi ar trebui exploatat mai mult.

„Toată lumea ştie de Dracula şi exploatarea lui va fi mereu o idee bună. Noi avem un circuit Dracula pe care îl propunem la acest târg şi care include Sighişoara, Castelul Bran, Snagov şi Bucureşti", a declarat, agenţiei Mediafax, Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

El spune că mitul Dracula este extrem de cunoscut în lumea anglo-saxonă. Potrivit lui Burcea, Dracula este cel mai cunoscut nume legat de România printre britanici, devansând Transilvania, Bucureştiul şi Delta Dunării.

Şi Sorin Văduvoiu, directorul general al agenţiei de turism Perfect Tour, crede că mitul Dracula nu este exploatat nici pe departe la adevăratul potenţial.

„În Tunisia te duc trei ore cu autocarul prin deşert ca să îţi arate unde s-a filmat «Războiul stelelor». Noi suntem slabi de înger la capitolul ăsta. Ar trebui să le arătăm şi noi trei pietre şi trei ţepe cu vârful în sus, pictate cu roşu", a spus Văduvoiu pentru sursa citată.

Gheorghe Fodoreanu, directorul agenţiei Invitation Romania, crede la rândul lui că evenimente de genul Halloween şi festivalul medieval de la Sighişoara ar trebui promovate mult mai puternic pe piaţa britanică.

În primele nouă luni ale acestui an, au venit în România peste 71.000 de persoane din Marea Britanie, nivel similar celui din primele nouă luni ale anului trecut, potrivit datelor INS comunicate de Autoritatea Naţională pentru Turism.
În 2012, destinaţiile româneşti au fost vizitate de mai mult de 91.000 de turişti britanici, în creştere faţă de 2011, când au venit aproape 81.000 de persoane din Marea Britanie.

Contrucţia şi amenajarea standului României la Târgul de Turism World Travel Market de la Londra au costat peste 220.000 de lire sterline, fără TVA.

Back To Top