Categorie: Actual

Peste 20 de persoane, inclusiv fostul director al CFR Marfă, Mihuț Crăciun, au fost reținute, în noaptea de miercuri spre joi, de procurorii DIICOT Timișoara, în dosarul privind devalizarea companiei. Acestea sunt anchetate pentru că ar fi vândut 2.450 de vagoane, la un preț subevaluat. Practic, oțelul era vândut la preț de fier vechi, explică anchetatorii.

Potrivit DIICOT, "membrii grupului infracţional au subevaluat bunurile din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deșeurilor feroase din Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate. Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza unei proceduri de licitație deschisă a 2.450 de vagoane pe roți, la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria «deșeu fier vechi greu» și «deșeu fier vechi special» (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară".

Prejudiciul cauzat prin activitatea infracțională este estimat la peste 6,3 milioane de euro, în condițiile în care cele 2.450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi. "Prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru «deșeu fier vechi greu» era de 175,88 euro/tonă, iar pentru «deșeu fier vechi special» (oțel) era de 218,90 euro/ tonă. A rezultat că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul «deșeurilor fier vechi special» (oțel) și cu 46,56% în cazul «deșeurilor fier vechi greu»", au mai explicat procurorii DIICOT.
Reținerile vin după audieri maraton, dar și după percheziții de amploare care s-au derulat, miercuri, inclusiv în județul Prahova.
"Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT are ca obiect valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2450 de vagoane de marfa care îndeplinesc condițiile de casare și care nu mai prezintă utilitate funcțională în condițiile concrete ale activității proprii", se arată într-un comunicat al CFR Marfă, remis în urma descinderilor. Sursa citată mai menționează că la nivelul Consiliului de Administrație va fi adoptată o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societății.
Sursa foto: observator.tv

Back To Top