Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale îşi propune să sprijine producătorii autohtoni şi a lansat în această toamnă o campanie naţională numită "Alege Oaia!", care promovează tradiţiile grastronomice autohtone şi consumul de carne şi lapte de oaie şi derivate. Sâmbătă dimineaţă, caravana a ajuns în centrul Ploieştiului, unde a fost inaugurat un târg de produse tradiţionale care va rămâne deschis până în această seară, în parcarea din faţa Palatului Culturii.
Ploieştenii se pot delecta, gratuit, cu mâncăruri tradiţionale din carne de oaie, iar doritorii pot achiziţiona carne de oaie proaspătă, preparată, caşcaval, brânză de burduf, cârnaţi din carne de oaie sau vin şi must de la producătorii autohtoni. De asemenea, pe scările Palatului Culturii a fost amenajată o scenă pe care evoluează ansambluri populare prahovene.
Campania este derulată de Minister, în colaborare cu Autoritatea Naţională Sanitară Venerinară şi asociaţiile crescătorilor, iar evenimentul din Ploieşti este organizată cu sprijinul Consiliului Judeţean Prahova. Scopul declarat al acestei caravane, care a început la Bucureşti, a ajuns la Ploieşti şi va merge apoi la Sibiu, este de promovare a consumului de carne de oaie şi produse din carne de oaie şi, automat, de sprijinire a producătorilor români.
La deschiderea târgului din Ploieşti a participat ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a vorbit despre nevoia deschiderii unei pieţe en-gross la nivel naţional, care să asigure desfacerea pentru aceste produse tradiţionale. El a mai anunţat că în 2018 Uniunea Europeană va pune la dispoziţie aproape 6 milioane de euro pentru sprijinirea consumului de oaie şi capră, afirmând că, prin campania "Alege Oaia!", România este deja înaintea trendului european.