Categorie: Actual

asigurareProprietarii de zeci de service-uri auto au participat, săptămâna aceasta, la un protest organizat în faţa Casino-ului din Sinaia, unde s-a desfăşurat Forumul Asigurătorilor din România. Patronii şi angajaţii unităţilor de reparaţii autoturisme au organizat protestul pentru a-şi exprima, pe de o parte, nemulţumirea faţă de atitudinea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi, pe de altă parte, pentru a atrage atenţia asupra modului în care compania de asigurări Astra înţelege să-şi respecte clienţii. În replică, Astra respinge acuzaţiile extrem de grave ale reprezentanţilor service-urilor.

Un protest mai puţin obişnuit

Aproximativ 80 de persoane, patroni şi angajaţi ai câtorva zeci de service-uri auto au participat la un protest organizat miercuri la Sinaia, în faţa Casino-ului, acolo unde a avut loc Forumul Internaţional al Asigurătorilor din România. Directorul Asociaţiei Societăţilor Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean, a declarat că protestul de miercuri s-a îndreptat împotriva Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), dar şi împotriva companiei Astra Asigurări.

Muntean a afirmat că patronii şi angajaţii service-urilor auto acuză CSA de neimplicare în relaţia cu clienţii asiguraţi. „În ultimii cinci ani, numărul reclamaţiilor primite de la clienţi de către CSA a crescut cu 1800 la sută şi cu toate acestea niciunei societăţi de asigurări nu i s-a retras licenţa de funcţionare”, a afirmat Cristian Muntean.

Protestatarii au purtat pancarte inscripţionate în limbile română şi engleză pe care scria "Refuzăm să fim complici la jumulirea clienţilor asiguraţi la ASTRA", „Nouă ne pasă de viaţa şi siguranţa clienţilor noştri. Astra, ţie îţi pasă?"  sau "Piesele ieftine şi de proastă calitate ridică profitul firmei ASTRA". De asemenea, participanţii la protest au cerut demisia preşedintelui CSA; Angela Toncescu, scandând, printre altele „Toncescu, pentru Asiguratori eşti mumă, pentru cetăţeni eşti ciumă!”, „Toncescu nu uita, îţi vrem demisia!” sau „Toncescu de la CSA răspunde la DNA!”.

Acuzaţii dure la adresa companiei Astra

O altă „ţintă” a protestatarilor a fost compania de asigurări Astra. Reprezentanţii unităţilor service auto acuză Astra Asigurări că „forţează unităţile de reparaţii să folosească piese neconforme, care nu sunt originale, foarte ieftine, comandate şi achitate de societatea de asigurări, service-ul fiind un simplu montator de piese”, a spus Cristian Muntean.

Acesta acuză de asemenea societatea Astra că îşi obligă clienţii care au asigurare şi au daune la maşină să se adreseze anumitor service-uri, încălcând astfel dreptul asiguraţilor de a se adresa oricărui service doresc.

Cristian Muntean a mai spus că Astra Asigurări se află „în topul companiilor rău platnice”.

„Dacă deschideţi portalul instanţelor de judecată, veţi vedea că, la Judecătoria Sectorului trei, din ianuarie 2010 până în martie 2011 numele companiei Astra apare în 1500 de procese. Adică, în medie, 150 de procese pe lună la o singură instanţă de judecată”, a spus Cristian Muntean.

Astra se apără şi respinge toate acuzaţiile

Reprezentanţii companiei Astra Asigurări resping acuzaţiile aduse de reprezentanţii unităţilor de reparaţii auto. Într-un comunicat remis APH, Astra Asigurări susţine că este asigurătorul care plăteşte unul dintre cele mai importante volume de daune, în 2010, compania plătind daune în valoare de 526.883.477 lei, în creştere cu 61% faţă de 2009.

Reprezentanţii Astra cataloghează ca fiind „nefondate” acuzele aduse pieţei de asigurări şi spun că Astra Asigurări nu a impus niciodată un mod de lucru ilegal în relaţia cu service-urile auto partenere şi cu furnizorii de piese de schimb.

„Solicităm în mod expres furnizorilor de piese auto să respecte legislaţia în materie privind garanţia, certificatele ISO, RAR şi ale altor autorităţi în acest domeniu”, se arată în comunicatul Astra Asigurări.
Acelaşi document arată că „Astra Asigurări respectă legea, demersul său este de a reduce costurile reparaţiilor cu acele sume nejustificat de mari, respectiv adaosurile comerciale aplicate de unii intermediari din piaţa pieselor de schimb, plătind direct către furnizori. În acest fel se protejează şi asiguraţii, şi persoanele păgubite, care au o relaţie directă cu asigurătorii şi nu cu service-urile (service-urile nu livrează piese auto, ele doar efectuează lucrările de reparaţie)”.

În ceea ce priveşte dosarele procesuale aflate pe rolul Judecătoriei Sector 3 Bucureşti, reprezentanţii Astra spun că acestea sunt „dosare de regres”, în trei sferturi dintre acestea compania având calitatea de reclamant, iar în celelalte fiind în proces cu alţi asiguratori, nu cu asiguraţi sau persoane păgubite.

„Considerăm asocierea numelui Astra Asigurări cu aceste practici ilegale o gravă ofensă şi vom acţiona în consecinţă. (…) Solicităm Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor(CSA), Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR) şi Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) să se sesizeze referitor la acuzele grave aduse pieţei şi să declanşeze o cercetare la nivelul pieţei de asigurări pentru a verifica dacă există astfel de practici în acest domeniu”, se mai arată în comunicatul Astra Asigurări.

D.I.

Back To Top