- Lucrările de pe Lotul 1 Nord - Autostrada Bucureștiului dedicate cercetării arheologice au scos la lumină obiecte datând din Neolitic.
- Responsabilii din Ministerul Transporturilor dau asigurări că siturile suplimentare descoperite, extrem de importante și valoroase, nu vor influența termenul de execuție.
Pe șantierul Lotului 1 Nord din A0 Autostrada Bucureștiului se desfășoară lucrări de cercetare arheologică, în paralel cu etapa de proiectare.
„Au început lucrările de cercetare arheologică în teren, care vizează 12 situri, atât cele patru situri prevăzute în documentația Studiului de Fezabilitate, cât și opt situri suplimentare, găsite pe teren. Activitatea de cercetare arheologică se desfășoară pentru primele 2 situri din zonele Bâcu (Giurgiu) și Zurbaua (Ilfov), cu 7 arheologi, 6 utilaje, 8 camioane și 60 muncitori, iar în perioada următoare este prevăzută începerea activității si pe siturile nr. 3 și 4 din Buftea (Ilfov).
Pe situl 1 (Bâcu) a fost descoperită o locuire din perioada secolelor VI-VII p. Chr., iar pe situl 2 (Zurbaua) au fost descoperite vestigii din Neolitic, Epoca Bronzului, Hallstatt, La Tene, secolele VI-VII p. Chr..
Chiar dacă s-au descoperit situri arheologice suplimentare, acestea nu vor impacta negativ, din punct de vedere al termenului de execuție, graficul lucrărilor”, a dat asigurări Irinel Ionel Scrioștenu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit acestuia, au fost executate lucrările de deminare ale terenului pe întregul traseu, cu excepția celor două zone de pădure, între km 7+000 - km 9+000 și km 13+400 - km 14+400, unde este nevoie de emiterea avizelor necesare pentru scoaterea din fondul forestier, s-a executat materializarea traseului de autostradă, iar în această săptămână constructorul va depune săptămâna viitoare documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire necesară începerii execuției lucrărilor înainte de termenul prevăzut în graficul contractual.
Activitatea de cercetare arheologică pentru situl 1 (Bâcu) este coordonată de domnul arheolog Florentin Munteanu, iar pentru situl 2 (Zurbaua) de domnul Silviu Ene, arheolog la Institutul de Arheologie "Vasile Pârvan", cărora le mulțumim, a mai precizat Scrioșteanu.
Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, și are o lungime de 17,5 km. Pe traseu sunt prevăzute un pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m, și un altul peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m.
Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Citiți și: ESTE DAT ÎN CIRCULAȚIE PRIMUL SECTOR DIN AUTOSTRADA BUCUREȘTIULUI, TRONSONUL DE 10 KM ÎNTRE DN1 ȘI A3 - VIDEO LINK
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 34 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 22 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
Foto: Irinel Ionel Scrioșteanu
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană