Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

abandon scolarRecent, cu ocazia lansării Platformei Naţionale pentru Educaţie mergilascoala.ro, reprezentantul UNICEF în România, Sandie Blanchet, a afirmat că nu există încă o reţetă de succes pentru abandonul şcolar. În Prahova, anul trecut, peste 1.000 de copii au abandonat şcoala, iar cel mai important motiv s-a dovedit, din nou, a fi sărăcia.


Primii zece ani de şcoală fac parte din învăţământul obligatoriu, iar părinţii care nu-şi înscriu copiii la şcoală, la vârsta potrivită, riscă amenzi, potrivit legii. Cu toate acestea, prevederile nu mai au corespondent cu realitatea, în ţara noastră. Nimeni, niciodată nu a dat vreo amendă părinţilor care nu şi-au adus copiii la clasa I, iar învăţământul obligatoriu devine opţional când zeci de familii nu mai au posibilitatea materială de a susţine educaţia copiilor lor.
„Abandonul şcolar este un fenomen complex, pentru care nu avem încă o reţetă de succes. Putem rezolva această problemă dacă împărtăşim cunoştinţele dobândite şi colaborăm, aducând împreună: educaţia, domeniul social, autorităţile centrale şi locale, părinţii şi copiii", a precizat Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în România, la evenimentul lansării unei platforme online prin care aceşti actori responsabili de viitorul copiilor ar trebui să comunice. „La fiecare opt ani, se naşte un judeţ de mărimea Clujului de copii neşcolarizaţi, aproximativ 320.0000 de persoane", a precizat, în acelaşi context, Cătălin Popa, director naţional al Organizaţiei World Vision România.
În ciuda acestor semnale de alarmă, proiectele şi programele pentru prevenirea şi reducerea abandonului şcolar arată că există elemente în faţa cărora sistemul de educaţie este neputincios.
Motivul principal, susţin specialiştii, este sărăcia.
„Din cele patru şcoli prahovene în care s-a desfăşurat, anul trecut, programul de prevenire şi reducere a abandonului şcolar, trei au raportat rezultate pozitive, referindu-mă, aici, la cazurile de elevi salvaţi de la abandon. Într-o singură şcoală, cu elevi preponderent de etnie romă, am avut un singur elev care nu a abandonat după ce a participat la proiect", ne-a exemplificat Alina Munteanu, expert al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.
„Din ceea ce am observat în şcolile prahovene în care am desfăşurat programe împotriva abandonului, acest fenomen este cauzat de atitudinea părinţilor: aceştia nu îi mai trimit pe elevi la şcoală pentru că au nevoie să fie ajutaţi în gospodărie, lucru care se întâmplă în familiile cu foarte mulţi copii. Lipsa posibilităţilor materiale este, poate cea mai mare problemă. Mulţi părinţi nu au resursele materiale pentru a-i îmbrăca pe copii de şcoală sau a le plăti naveta, iar acest lucru se vede din numărul mare de absenţe înregistrate în perioada rece, de iarnă. O altă situaţie la fel de importantă se înregistrează la gimnaziu. Aici încep disciplinele teoretice complexe, ca fizica sau chimia unde, dacă nu au fost de la început, elevii nu mai înţeleg nimic, intră în conflict cu profesorul, nu mai pot recupera şi renunţă la şcoală. Pe de altă parte, există şi situaţii în care, după clasele I-IV, elevii obişnuiţi cu învăţătorii nu se acomodează cu stilul şi pretenţiile profesorilor, încă un motiv pentru abandonul şcolar", ne-a explicat Alina Munteanu.
Potrivit expertului din cadrul IŞE, cele mai numeroase cazuri de abandon şcolar se înregistrează la gimnaziu, lucru pe care cifrele îl confirmă, cel puţin în Prahova.
„În anul 2011-2012, dintre cei 115.161 de elevi înscrişi în toate formele sistemului de învăţământ şcolar, 202 elevi au abandonat clasele I-IV, au renunţat la gimnaziu 619 elevi şi 446 au renunţat la liceu", ne-a declarat Aurel Graur, purtătorul de cuvânt al inspctoratului Şcolar Judeţean Prahova. Practic, 1267 de copii, respectiv peste 1% dintre elevi au fost nevoiţi să renunţe la anul şcolar.

Back To Top