Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Actual

ministrul educatiei ploiestiAşteptat de o întreagă suită de parlamentari şi oficialităţi prahovene şi locale, ministrul Educaţiei a asistat, astăzi, alături de preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, la deschiderea noului an şcolar, la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul" din Ploieşti.

După ce şi-a rostit cuvântul de deschidere şi a sunat clopoţelul, ministrul a răspuns câtorva întrebări din partea presei locale. Cele mai importante probleme pe care trebuie să le rezolve sunt infrastructura unităţilor de învăţământ din mediul rural şi pregătirea unui cadru legislativ mai sever împotriva acţiunilor de fraudă în sistem, care să nu mai lase loc de interpretări.

Evident că nu sunt mulţumit de starea şcolilor din mediul rural, dar cred că trebuie să aşezăm lucrurile în context. Problema şcolilor şi, în special, cea a avizelor sanitare, este o problemă foarte veche. Avizele sanitare se obţin în momentul în care şcoala respectivă este racordată la canalizare sau la apă curentă. Acolo unde această infrastructură nu există, este evident că şcolile nu obţin avize. În urmă cu câţiva ani aveam aproape 80% dintre şcoli care nu obţineau avizul. Ca urmare a investiţiilor în infrastructură în mediul rural, numărul şcolilor cu avize sanitare în mediul rural a crescut. Anul trecut am avut aproximativ 71% cu avize sanitare. Anul acesta ne aşteptăm ca, în momentul în care finalizăm toate statisticile, să ajungem la 76%. Faptul, însă, că avem alte 24-25% dintre şcoli în România în 2013 fără această infrastructură, fără o structură corespunzătoare, evident, nu poate fi un lucru care să ne mulţumească. Cred că pe nimeni nu poate să mulţumească aşa ceva. În acelaşi timp trebuie să avem un plan coerent asupra a ceea ce trebuie să facem în următorii ani, pentru ca, în final, să ajungem să avem toate şcolile cu condiţii corespunzătoare", a declarat ministrul Remus Pricopie.

Cât despre şpăgile din Învăţământ, ministrul Educaţiei a declarat: „În prezent, lucrăm la un proiect legislativ care să ne permită suspendarea contractului de muncă imediat ce s-a întâmplat o astfel de situaţie. Unii spun că şi legea actuală permite acest lucru. De fapt, legea este destul de permisivă şi, uneori, neclară, prin urmare vrem să avem un instrument legal, astfel încât acţiunea pe care o declanşăm împotriva unui cadru didactic care nu respectă legea să nu aibă niciun fel de deficienţă de procedură, dar, pe de altă parte, să nu mai permită unui cadru didactic care s-a aflat într-o astfel de situaţie, să fie, mai departe, la catedră".
Controversatele fonduri ale clasei şi ale şcolii, sunt, în continuare, ilegale, dar până la o decizie mai fermă, ele rămân la alegerea părinţilor. „Este inadmisibil aşa ceva. Acolo unde se întâmplă, să ştiţi că eu nu am făcut public de fiecare dată când am eliberat din funcţie un oficial din Ministerul Educaţiei, inspectorate sau la nivelul şcolilor. Legea este aceeaşi pentru toţi, cine nu înţelege că trebuie să respecte legea – şi nu vorbim numai despre frauda de la examene – este aceeaşi fraudă în momentul în care încerci să impui anumite auxiliare, ca să nu mai vorbim despre faptul că este evaziune fiscală. Este inadmisibil atunci când se solicită bani la şcoală, aşa numitul fond al clasei sau al şcolii, dar, de fapt, nu sunt bani fiscalizaţi, nu există chitanţă, nu există transparenţă de utilizare a acestor bani, iar fondul clasei trebuie să ţină de opţiunea fiecărui părinte. Eu, ca părinte de doi copii în şcolile de stat din România, pot să ia decizia că vreau să contribui cu ceva, dar, sub nicio formă, şcoala nu mă poate obliga. Am eliberat de funcţie director de şcoală de undeva din nordul ţării pentru că am primit pe Facebook, din partea comitetului de părinţi, mesaje care, pur şi simplu, pe mine m-au nemulţumit. Am verificat, situaţia era corectă. Acum doamna respectivă nu mai este director", a mai precizat Remus Pricopie.

Ministrul s-a referit şi la unităţile de învăţământ cu performanţe reduse şi în care se înscriu tot mai puţini elevi, un exemplu fiind cel al liceului Teleajen, din Ploieşti. „Am avut mai multe discuţii cu inspectorul şcolar general şi cu autorităţile locale, pentru că va trebui să vedem care sunt cauzele: este problema liceului care nu performează, este problema profesiei care nu maie ste de interes. Eu cred că România nu-şi permite, în 2013, să renunţe la astfel de specializări", a mai precizat Remus Pricopie.

O metodă pentru îmbunătăţirea performanţelor în Educaţie este aceea de a aşeza faţă în faţă elevii cu oameni de valoare ai societăţii. „Am vorbit cu ministrul Sănătăţii ca medici să vină în şcoli şi să ţină lecţii – evident, gratis – despre educaţia pentru sănătate şi încercăm să facem astfel de parteneriale cu cât mai multe instituţii. Cred că este important – mă voi adresa şi Uniunii Scriitorilor, pentru a invita scriitori în şcoli – şi cred că este important să deschidem porţile şcolii cât mai larg pentru oameni de valoare din societate, care pot să aibă o contribuţie la îmbunătăţirea şcolii româneşti", a mai declarat Remus Pricopie.

Back To Top