Categorie: Știri internaționale


Cea de-a treia ediţie a Târgului de produse şi servicii pentru imigranţi INTEGRA MADRID a ajuns la sfârşit. Au fost cinci zile de activitate intensă. Vizitatorii au putut lua legătura cu diferite intreprinderi şi instituţii şi obţine informaţii, prin intermediul diferitelor broşuri şi alte materiale, pentru a cunoaşte nemijlocit multitudinea de servicii şi produse care sunt puse la dispoziţia lor. Pentru organizare, Ambasada şi MAE au beneficiat de sprijinul Institutului Cultural Român, al Ministerului Turismului şi al Ministerului Culturii. La tradiţionala întâlnire de "Sfântul Nicolae” care a avut loc în cadrul acestei expoziţii, Ambasada, împreună cu WSC International şi Compania de Management şi Consultanţă SC Realdecision, a organizat o sesiune specială de formare adresată exclusiv tinerilor.

 



România la Târgul „Integra” pentru imigranţi


Cea de-a treia ediţie a Târgului de produse şi servicii pentru imigranţi INTEGRA MADRID a ajuns la sfârşit. Au fost cinci zile de activitate intensă. Vizitatorii au putut lua legătura cu diferite intreprinderi şi instituţii şi obţine informaţii, prin intermediul diferitelor broşuri şi alte materiale, pentru a cunoaşte nemijlocit multitudinea de servicii şi produse care sunt puse la dispoziţia lor. Pentru organizare, Ambasada şi MAE au beneficiat de sprijinul Institutului Cultural Român, al Ministerului Turismului şi al Ministerului Culturii. La tradiţionala întâlnire de "Sfântul Nicolae” care a avut loc în cadrul acestei expoziţii, Ambasada, împreună cu WSC International şi Compania de Management şi Consultanţă SC Realdecision, a organizat o sesiune specială de formare adresată exclusiv tinerilor.

 

Expoziţie de varză murată şi salam


Anul acesta, ţara invitată special la INTEGRA a fost România. Surse din partea organizatorilor au criticat tacit slaba participare a României, cu standuri insipide şi programe artistice tipic sovietice din perioada anilor '70. Firmele româneşti din Spania participante la târg au expus puţine produse, în marea lor majoritate alimentare. Şi vizitatorii români au fost puţini, deşi iniţial se estima o afluenţă record, mai ales că intrarea a fost gratuită sau pe bază de invitaţii. Românii s-au înghesuit în faţa vitrinelor cu varză murată şi salam. Asociaţiile româneşti participante nu au avut standuri la nivelul celorlalte aparţinând emigranţilor din Ecuador, Peru, Columbia, Maroc etc... Românii au excelat prin tipicul deja cazon, auster al şervetelor folclorice. Cel mai bun stand românesc declarat a fost cel al Ministerului de Turism. Comunitatea Românilor din Spania a expus în spatiul oferit de săptămânalul spaniol "SI! SE PUEDE", cu care editează un supliment gratuit în limba română.

 

Românii şi „Bădia” Traian


Comunitatea Românilor din Spania a participat cu o serie de 10 panouri foto montaje în limba spaniolă reprezentând file din istoria României având ca punct comun geneza poporului român începând cu Împăratul Traian Marcus Ulpius Nerva Traianus (n. 18 septembrie 53 Italica Santiponce, d. 9 august 117 Selinus Cilicia, împărat roman între 98-117), al doilea dintre cei aşa-zişi cinci împăraţi buni ai Imperiului Roman şi unul dintre cei mai importanţi. În timpul domniei sale, imperiul ajunge la întinderea teritorială maximă. Traian a fost fiul lui M. Ulpius Traianus, un proeminent senator şi general dintr-o familie romană faimoasă. Familia s-a stabilit în provincia Baetica, în Spania de azi, cândva spre sfârşitul celui de-al Doilea Război Punic, iar Traian a fost doar unul din familia Ulpii, care a dăinuit şi după moartea sa.

 

Lecţia de spaniolă

 


Spania a demonstrat din nou infrastructura ireproşabilă a sectorului de servicii destinate imigranţilor rezidenţi în regat, cu standuri dedicate:
Educaţiei - convalidări de titluri, formare continuă orientare ocupaţională; sănătăţii - securitatea şi igiena muncii, orientare ocupaţională; asistenţă juridică; sisteme noi de asistenţă bancară; spaţii destinate copiilor, grupurilor muzicale şi folclorului, activităţilor sportive şi gastronomice, cu degustări gratuite de produse.

 

Back To Top