Două contestaţii depuse în cadrul noii licitaţii organizate de Primăria Ploieşti pentru delegarea serviciilor de dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie au dus la suspendarea procedurii, fapt care agravează un blocaj existent de aproape doi ani în municipiu în acest domeniu.
Din octombrie 2015, reprezentanţii Direcţiei Juridice din Primăria Ploieşti au refuzat să mai avizeze plăţile către operatorul contractat pentru aceste servicii, motivând că valoarea totală a acordului-cadru fusese depăşită şi că ar fi ilegal să se mai plătească şi alte facturi, chiar dacă firma respectivă acţionase în baza comenzilor făcute tot de municipalitate. Din acel moment, operatorul, Coral Impex, a mai primit şi onorat comenzi pentru stropiri şi intervenţii pe domeniul public, iar ulterior a dat în judecată administraţia locală, pentru recuperarea sumelor aferente muncii prestate.
Pentru a debloca situaţia, autorităţile au lansat, la începutul lunii iulie, o nouă licitaţie publică, pentru desemnarea unui operator pentru o perioadă de patru ani, cu o alocare bugetară totală de 69 de milioane de lei, cu tot cu TVA, pentru întregul interval.
Tot în iulie a fost depusă o contestaţie, în urma căreia, zilele trecute, Primăria Ploieşti a fost nevoită să anunţe suspendarea procedurii de selecţie. Câteva zile mai târziu, o altă firmă din domeniu a mai depus o contestaţie faţă de documentaţia de atribuire.
În condiţii normale, deschiderea ofertelor era programată pe data de 3 august, însă, din cauza acestui blocaj, termenele vor fi decalate.