Centrul municipiului Ploieşti ar putea rămâne, începând din această vară, cu foarte puţine locuri de parcare gratuite, în condiţiile în care, potrivit unor surse din administraţia locală, SGU a solicitat să primească în concesiune mai multe spaţii, pentru înfiinţarea de noi parcări cu plată. Primul pas pentru societatea administraţiei locale, care în prezent gestionează 24 de parcări cu plată, va fi să primească în administrare opt parcări în care SGU a mai perceput taxe de la şoferi şi în trecut, urmând ca al doilea pas, mult mai ambiţios, să vizeze alte 25 de parcări.
Viceprimarul municipiului Ploieşti, Cristian Ganea, a confirmat oficial că se lucrează la un prim proiect de hotărâre vizând cele opt parcări. Acestea au fost gestionate până de curând de către cei de la Servicii de Gospodărire Urbană, cu toate că nu fuseseră cedate cu acte în regulă către societate. Neregula a fost descoperită la finalul lunii aprilie, când Consiliul Local a discutat un proiect de hotărâre vizând abonamentele de parcare şi când s-a constatat că lista prezentată de conducerea societăţii conţinea 32 de parcări cu plată, în loc de 24, cum era legal. Cele opt au fost tăiate atunci, iar prin viitorul proiect, care ar urma să fie dezbătut în această lună, vor fi cedate oficial către SGU. În total, în cele opt parcări menţionate sunt amenajate 252 de locuri pentru maşini, conform informaţiilor din proiectul de hotărâre, acestea reprezentând peste 15% din totalul locurilor de parcare cu plată din Ploieşti. Mai precis, de pe listă au fost "tăiate" parcările situate pe strada Romană (56 de locuri amenajate), Unirii (20 de locuri într-o zonă şi 15 în alta), Rahovei (23), Anul 1907 (21), Mihail Kogălniceanu (52), Vasile Lupu (23) şi C.D. Gherea (42).
Separat de aceste zone, sursele noastre anunţă că Servicii de Gospodărire Urbană SA mai doreşte nu mai puţin de 25 de parcări, aproape toate în zona centrală a municipiului. Acest al doilea proiect ar putea intra în luna iunie în dezbaterea forului legislativ al Ploieştiului, iar eventuala aprobare a lui va duce în situaţia în care şoferii vor mai găsi foarte greu, pe viitor, locuri "la liber".