Categorie: Administraţie

Operatorul contractat de ADI Deşeuri pentru ridicarea gunoaielor din mai multe localităţi din Prahova, Rosal, a trimis notificări către primării, solicitând plata taxei de salubritate. Conform legii, autorităţile locale sunt obligate să impună această taxă persoanelor care nu au contracte de salubritate şi să vireze banii către operator. Pentru cele 84 de primării deservite de Rosal în Prahova, "factura" se ridică la 55 de milioane RON.

În aceste zile, cele 84 de primării din Prahova unde operează Rosal au primit notificări de la operatorul de salubritate prin care acesta le solicită respectarea legislației în vigoare privind taxa de salubritate, informează Observatorul Prahovean, care arată că nota de plată totală se ridică la 55 de milioane RON, echivalentul a 11 milioane de euro. Raportat la fiecare primărie în parte, în funcţie de numărul de persoane care nu au avut contracte de curăţenie încheiate, se ajunge şi la valori de zeci sau chiar sute de mii de lei, în unele cazuri mai mari decât valoarea sumelor disponibile în bugetele locale.

55 de milioane taxă, plus 11 milioane diferenţă de tarif

Operatorul a informat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară "Parteneriat pentru Managementul Deşeurilor" cu privire la acest demers, anunţând şi că, pe lângă cele 55 de milioane RON reprezentând taxa de salubritate, mai doreşte alte 15 milioane de lei, reprezentând pierderea financiară a Rosal din operarea cu un tarif subdimensionat, cu referire la faptul că, deşi contractul îi dădea dreptul să solicite periodic ajustări de tarif, a existat o perioadă extinsă în care ADI a refuzat solicitarea de majorare.

Practic, potrivit Legii 101/2006 şi modificărilor ulterioare, autoritățile locale au obligația de a institui aceste taxe și de a achita direct operatorului sumele respective, urmând ca primăriile să le recupereze de la cetățenii fără contract. De-a lungul anilor, la nivelul ADI Deşeuri au existat numeroase discuţii legate de acest subiect, operatorul reclamând că nu e ajutat de autorităţi să identifice numărul real de persoane care locuiesc într-o gospodărie şi dând exemplu că au fost cazuri când oamenii au plătit tarifele de curăţenie doar pentru una sau două persoane, dar în realitate la adresa respectivă locuiau mult mai multe. De cealaltă parte, nici reprezentanţii primăriilor n-au fost tocmai încântaţi de această colaborare, reclamând că, la cum e legislaţia făcută, operatorul de salubritate nu are niciun interes să se chiunuie să încheie contracte cu oamenii, câtă vreme ştie că, la un moment dat, o să-şi încaseze banii respectivi de la primării. În mandatul trecut, când au mai avut loc astfel de discuţii la nivelul ADI Deşeuri, primarul de atunci al Ploieştiului, Adrian Dobre, reclama şi că operatorul nu a comunicat o listă clară cu abonaţii, astfel încât municipalitatea să-i poată identifica şi taxa pe cei care nu aveau contracte.

Back To Top