transbai studiu
Categorie: Administraţie
  • Începe realizarea studiului de fezabilitate pentru Transbai, în baza unui contract semnat luni de președintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu.
  • Șoseaua de aproape 90 de kilometri va deservi în jur de 35.000 de locuitori și va asigura legătura între Valea Prahovei, Valea Doftanei, Valea Slănicului și Valea Teleajenului.
  • Proiectul în sine va include realizarea unei noi șosele care, de la un punct încolo, va fi conectată cu drumuri județene existente, vizate la rândul lor de proiecte de modernizare.
  • Documentația va costa peste 3,3 milioane de lei, inclusiv TVA, și ar trebui să fie gata în termen de șase luni.

Contractul semnat luni se referă la realizarea studiului de fezabilitate pentru Transbai, oficial denumit obiectivului de investiții „Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseului Azuga - Bușteni - Gura Vitioarei, prin «Accesibilizarea golului alpin Munții Baiului» și a drumurilor județene DJ 102I, DJ 101T, DJ 102, DJ 100G” în cadrul proiectului.

Valoarea SF-ului pentru Transbai se ridică la suma de 3.326.930,60 lei (cu TVA). Din această sumă, 2.610.616,05 lei (inclusiv TVA) sunt asiguraţi din fonduri nerambursabile în cadrul Programului Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 „Întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte finanțate din FESI și diseminarea informațiilor privind aceste fonduri”, iar diferenţa va fi acoperită din bugetul judeţului Prahova, potrivit informării transmise de CJ.

Traseul va avea o lungime de aproximativ 88,6 km, asigurând conectivitatea a şapte unități administrativ-teritoriale (Azuga, Buşteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniş, Vărbilău şi Gura Vitioarei) și urmând să deservească minimum 35.000 utilizatori, precizează sursa citată, care subliniază că, „prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere, inclusiv dezvoltarea unei mobilități judeţene, regionale şi naționale durabile, reziliente în fața schimbărilor climatice, inteligente și intermodale”.

Transbai va traversa județul, asigurând și conectarea la rețeaua TEN-T

Mai exact, realizarea obiectivului pentru care începe studiul de fezabilitate ar însemna crearea primului traseu direct care să traverseze județul de la vest la est. În esență, se va asigura conectivitatea între mai multe tronsoane de drumuri județene, începând din orașul Azuga, respectiv Bușteni, traversând Golul alpin Munții Baiului până la Trăisteni și continuând pe DJ 102I (Trăisteni– Teșila), DJ 101T (Teșila – Vărbilău), DJ 102 (Vărbilău – Poiana Vărbilău) și DJ 100G (Poiana Vărbilău – Gura Vitioarei), până în comuna Gura Vitioarei. De asemenea se va asigura conectivitatea directă cu rețeaua TEN-T prin intermediul drumului european E 60 (DN1) și DN1A.

VEZI ȘI: TRANSBAI. Modernizarea, reabilitarea şi extinderea vor fi realizate din fonduri europene

Totodată “asigurarea conectivităţii directe cu reţeaua TEN-T va contribui la reducerea emisiilor de carbon prin descongestionarea traficului pe Valea Prahovei, ca alternativă la acesta, precum şi la facilitarea mobilităţii forţei de muncă în zonă, dar şi la dezvoltarea economică durabilă a regiunii. Finalizarea lucrărilor de modernizare, reabilitare și extindere va asigura un traseu format din mai multe tronsoane de drumuri județene ce vor corespunde din punct de vedere tehnic standardelor europene în vigoare privind siguranța rutieră, marcaje rutiere, indicatoare de circulație, precum și amenajarea curbelor și pantelor, contribuind la siguranța și confortul în trafic al utilizatorilor”, precizează informarea transmisă de reprezentanții CJ.

VEZI ȘI: Iulian Dumitrescu: “Construim TransBaiul. Este un drum pe care prahovenii și l-au dorit multă vreme”. CJ a depus cerea de finanțare pentru asistență tehnică

Studiul de Fezabilitate va fi realizat de asocierea de firme SC TOTAL ROAD SRL şi SC BETA COPS SRL, iar durata de elaborare este de 180 de zile.

Back To Top