- În mijlocul dezbaterilor privind măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare, care ar putea viza inclusiv reduceri de personal și salarii în sistemul bugetar, Direcția Regională Finanțe Publice (DRGFP) Ploiești a lansat o licitație pentru atribuirea lucrărilor de reabilitare termică a sediului și refacere a fațadei.
- Este vorba despre clădirea ANAF de pe str. Aurel Vlaicu din Ploiești, care nu are probleme de ieri-de azi, și care este asigurată de mai multă vreme cu plase și apărători de sârmă, din cauza bucăților de marmură care începuseră să se desprindă de pe ziduri.
Anunțul de licitație a fost publicat pe 20 iunie, când la nivel național se duceau negocieri în vederea formării Guvernului și, mai ales, în privința măsurilor de reducerea a cheltuielilor, respectiv a deficitului bugetar. Achiziția se referă la un proiect de „Reabilitare termică și refacere fațadă la sediul D.G.R.F.P. Ploiești”, aparținând de ANAF, adică tocmai instituția arătată cu degetul în ultimele săptămâni, când a venit vorba despre gradul de colectare prea mic, una dintre cauzele actualei crize cu care ne confruntăm.
Potrivit anunțului din SICAP, valoarea estimată a contractului este de 38.854.519,78 lei, fără TVA, adică aproximativ 8 milioane de euro, iar ca sursă de finanțare sunt indicate „fonduri bugetare”.
Ce-i drept, anunțul prevede și că „procedura de atribuire a contractului de achiziție publică este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de alocarea creditelor de angajament cu această destinație, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispozițiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislației privind finanțele publice”. Practic, contractul cu ofertantul declarat câștigător va fi încheiat „numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin alocarea creditelor de angajament cu această destinație. În cazul în care, indiferent de motive, creditele de angajament nu vor fi alocate, pe o perioadă de 6 luni de la data aprobării raportului procedurii, procedura de atribuire se va anula de drept, în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare. (...) Perioada maximă pentru care operează clauza suspensivă este de 6 luni, astfel încât, în cazul în care condiția semnării contractului de finanțare nu este îndeplinită, procedura de atribuire este anulată”.
În cazul în care contractul va fi atribuit, constructorul va avea la dispoziție 15 luni pentru executarea lucrărilor.
Citiți și: Licitație pentru modernizarea zonelor din fața Gării de Sud și Gara de Vest. Investiția este de aproximativ 10 milioane de euro
Trebuie spus că problemele cu fațada sediului DGRFP Ploiești sunt vechi de ani de zile. Plăcile de marmură au început să se desprindă de pe ziduri, inițial mare parte a clădirii fiind învelită cu o plasă care avea rolul de a preveni eventuale accidente produse din această cauză. Numai că ideea nu s-a dovedit tocmai bună, plasa a fost ruptă de vânt, iar zdrențele rămase se mai pot vedea și acum atârnând pe ici, pe colo. Cu vreo doi ani în urmă, pentru că pericolul desprinderii plăcilor exista în continuare, între primul și al doilea nivel al clădirii au fost montate, pe exterior, un fel de panouri din plasă de sârmă.
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană