Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: APH Cultural

Săptămâna 28 mai-5 iunie 2010 a fost – pentru orchestra simfonică a Filarmonicii – una extrem de bogată în evenimente. Nota comună şi, în acelaşi timp, îmbucurătoare o constituie constatarea că – pe de o parte – mai există persoane care iubesc muzica simfonică şi îşi doresc să o asculte, important este să li se ofere ocazia şi programe adecvate, şi – pe de altă parte – că, din rândul adolescenţilor şi tinerilor, mulţi sunt dispuşi să-şi sacrifice timpul şi micile plăceri ale vârstei pentru a se dedica studiului acestei arte.



„Învăţătura”

Prima prezenţă a orchestrei în faţa publicului a fost concertul din cadrul „Zilelor Oraşului Ploieşti” susţinut pe scena în aer liber (deci, într-o ambianţă mai puţin obişnuită pentru această formaţie!) construită lângă Palatul Administrativ, concert dirijat de VALENTIN DONI. Programul a cuprins o serie de lucrări de largă popularitate (uverturi ale unor opere celebre, piese de Johann Strauss etc.), atractive şi antrenante pentru publicul care, pe măsură ce concertul evolua şi ÎN CIUDA PLOII, era tot mai numeros. „Învăţătura” – pentru cei ce conduc destinele acestei Filarmonici – este că ar trebui regândit repertoriul simfonic în aşa fel încât el să ofere opusuri de mai mare accesibilitate, atractive pentru un public – poate – mai puţin informat dar, în schimb, doritor de frumos şi de câteva clipe de relaxare.

O viziune interpretativă unitară

Al doilea spectacol a avut loc marţi, 1 iunie 2010. A fost un „Concert de concerte” organizat în colaborare cu Liceul de Artă „Carmen Sylva” din Ploieşti. Cu multă răbdare, discreţie şi înţelegere pentru emoţiile primilor paşi pe scenă, Maestrul ILARION IONESCU-GALAŢI a ajutat tinerii solişti, toţi absolvenţi ai clasei a XII-a – „Muzică” din cadrul acestui Liceu, să evolueze alături de o formaţie profesionistă. Primul a fost BOGDAN ALEXANDRU CIOCIANU (clasa prof. Iulian Anghel) care a interpretat cu foarte multă sensibilitate Concertul în Re major pentru chitară şi orchestră de Antonio Vivaldi. Au urmat părţile a II-a şi a III-a din Concertul în Mi b major pentru două piane şi orchestră Kv. 365 de Wolfgang Amadeus Mozart în interpretarea ANDREEI DRAGU şi a MAREI MARINESCU (ambele îndrumate de prof. Grazia Cernătescu şi apoi de prof. Sorina Vintilă). Cele două pianiste au demonstrat o bună cunoaştere a partiturii şi – lucru extrem de important – o viziune interpretativă unitară.

Acurateţe. fineţe, ardoare

Cu un sunet plin şi multă ardoare, RALUCA RĂDUCANU (clasa prof. Sorin Dobre) a oferit publicului partea I din Concertul pentru vioară şi orchestră op. 22 de Henri Wieniawski. ADINA GABRIELA UDREA (clasa prof. Mariana Cojanu) a interpretat cu acurateţe şi fineţe în echilibrarea valorilor dinamice partea I a Concertului în Si b major pentru fagot şi orchestră Kv. 191 de Wolfgang Amadeus Mozart, una dintre cele mai dificile lucrări concertante dedicate acestui instrument.

Maturitate şi diversitate

Au urmat alte câteva momente de muzică romantică – partea I a Concertului pentru vioară şi orchestră de Piotr Ilici Ceaikovski în interpretarea plină de nerv a lui RADU BARABANCEA (clasa prof. Nicolae Comăniţă). Ultimele două numere ale programului au dat celor aflaţi în sală posibilitatea să asculte două opusuri mai rar (sau deloc!) abordate: Rapsodia pentru clarinet şi orchestră de Claude Debussy în interpretarea surprinzător de matură a lui MARIUS BIRTEA (clasa prof. Elena Istrate) şi partea I a Concertului pentru pian şi orchestră de Francis Poulenc - minuţios finisată din punct de vedere tehnic de IOANA ENEA (clasa prof. dr. Sanda Hîrlav-Maistorovici). Cu toate că spectacolul a fost destul de lung, datorită diversităţii lucrărilor interpretate şi a tinereţii soliştilor, nu a plictisit, din contră, toţi cei opt viitori artişti au fost răplătiţi cu aplauze entuziaste.

„Jeunehomme” sau explozie de tinereţe şi speranţă

Tot o explozie de tinereţe şi de speranţă pentru viitorul muzicii a constituit şi concertul orchestrei simfonice a Filarmonicii de joi, 3 iunie 2010, dirijat, cu aceeaşi dăruire şi dorinţă de a ajuta, (tot) de  Maestrul ILARION IONESCU- GALAŢI.

În prima parte au evoluat doi foarte tineri solişti: MIHAIL-CIPRIAN REUŢ (clasa a VII-a, de la Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” din Suceava, clasa prof. Cristina Ungureanu), care a interpretat ca un adevărat virtuoz Tema cu variaţiuni pentru vioară şi orchestră de Tartini-Kreisler, şi MIHAELA MANEA (clasa a VII-a, de la Liceul de Arte „Bălaşa Doamna” din Târgovişte, clasa prof. Luminiţa Procopciuc), care a încântat publicul cu o execuţie de o acurateţe impresionantă - Concertul nr. 9  „Jeunehomme” în Mib major pentru pian şi orchestră Kv. 271 de Wolfgang Amadeus Mozart. Fiind răsplătită cu aplauze prelungite de cei din sală, MIHAELA MANEA a interpretat – la bis – un Preludiu de Serghei Rahmaninov, dovedind – prin intermediul acestui opus – că stăpâneşte o tehnică mare, polivalentă.

„A VII-a” în viziunea lui Ilarion Ionescu-Galaţi

Partea a doua a programului a fost dedicată Simfoniei a VII-a op. 92 de Ludwig van Beethoven. Orchestra dirijată de Maestrul ILARION IONESCU-GALAŢI, cu toate că a avut la dispoziţie foarte puţin timp pentru repetiţii – ţinând cont de abundenţa manifestărilor artistice-muzicale pe care le-a susţinut –, a oferit publicului o versiune interpretativă coerentă, echilibrată şi sensibilă a acestei capodopere clasice.

Seară Mozart

Pentru joi, 10 iunie 2010, simfonicul ploieştean pregăteşte un Concert „Mozart”. Programul cuprinde Uvertura operei „Flautul fermecat”, Concertul nr. 20 în re minor pentru pian şi orchestră Kv.466 (solistă IOANA-MARIA LUPAŞCU) şi Simfonia nr. 41 „Jupiter”. Dirijorul concertului va fi Maestrul OVIDIU BĂLAN.

Back To Top