Categorie: Dezvăluiri

total postÎn cutiile poştale ale prahovenilor apar, de câţiva ani, nişte avize poştale viu-colorate, care poartă antetul unui companii private de servicii poştale numită TOTAL POST. Neintenţionând să ne ocupăm de veselia coloristică a avizelor care copiază modelul Poştei Române, vom trece direct la subiect, unul dureros pentru angajaţii Poştei Române, societate de stat care a ajuns, în urma ingineriilor post-revoluţionare, să îşi dea ultima suflare.

Pe lângă contractele private de curierat ale societăţii în cauză, Total Post este şi fericita beneficiară a contractelor cu instituţiile statului. Astfel că înştinţările şi somaţiile de plată de la ANAF, dar şi de la alte instituţii, vin în cutiile poştale ale prahovenilor prin intermediul acestei societăţi private. „Vin" este, desigur, un cuvânt complex, atunci când vorbim despre Total Post.

Curierii acestei companii par nişte oameni invizibili, cetăţenii fiind nevoiţi să ia la cunoştinţă, prin intermediul avizelor, de somaţiile de plată, după care să bată drumurile pentru a descoperi nou-infiinţatele oficii poştale care sunt sublime, dar aproape că lipsesc cu desăvârşire. De ce nu a fost bună Poşta Română şi a trebuit să apară o companie privată care să ne umple de nervi şi cine se află în spatele unei afaceri de zeci de milioane de euro aflăm în rândurile următoare.

Perioada romantismului a trecut: Poşta Română moare

Începând din secolul al XVIII-lea, poşta a fost organizată eficient, vreme de două secole, până în prezent. Dacă domnitorul Constantin Mavrocordat a hotărât ca toţi curierii să treacă sub oblăduirea statului, organizându-se un sistem performant care a funcţionat bine, a trebuit să vină capitalismul de cumetrie postrevoluţionar ca să se aleagă praful.
Liberalizarea împiedicată a serviciilor poştale din România are două consecinţe directe: falimentarea Poştei Române, prin căpuşarea sălbatică de după revoluţie şi îmbogăţirea băieţilor deştepţi din domeniu, prin înfiinţarea unor servicii paralele, fără infrastructură şi angajaţi suficienţi, însă cu pile unde trebuie pentru a lua contracte grase de la stat.

Zicere de bine despre Total Post

Românii, în general, observă, de câţiva ani, că în cutia poştală le apar nişte avize noi, cu înştiinţări de plată de la ANAF sau de la alte instituţii ale statului, aduse de curieri invizibili, de la societăţi de curierat aflate în plină expansiune.
Dintre acestea, azi ne ocupăm de cea care pare a fi regina contractelor poştale de la stat. Total Post este un nume frumos, încărcat de ştiinţa marketingului. Compania este în plină ascensiune, extinzându-şi activitatea în 31 de oraşe, conform unui articol recent din Capital.ro, fără bulina publicitară, desigur.

„Total Post, companie prezentă pe segmentul poștei de scrisori, își extinde rețeaua de distribuție în 31 de orașe și își lărgește echipa cu 180 de angajați, începând cu luna mai.
"Așa cum ne așteptam, liberalizarea pieței a dus nu numai la o creștere a concurenței, dar și la organizarea unui număr destul de mare de licitații ale companiilor private pentru servicii poștale. Procesul de extindere a operațiunilor Total Post va determina angajarea a 180 de noi de poștași, astfel că echipa va crește cu aproximativ 20%", a declarat Dan Roșu, director de dezvoltare al companiei. Total Post a furnizat în 2012 servicii poștale cu o valoare de peste 35 milioane lei, reprezentând o triplare a cifrei de afaceri comparativ cu 2011.
În același timp, numărul clienților care folosesc rețeaua Total Post a fost în creștere cu 60% față de 2011, ajungând în 2012 la peste 200 de companii. Printre aceștia se numără UPC, BCR, CEC Bank, UniCredit Tiriac Bank, Apa Nova București sau NextGen Communications.
În 2012, compania a livrat 43 milioane scrisori, cu o creștere de peste patru ori față de 2011 și se așteaptă ca anul acesta să ajungă la 55 milioane livrări. Sursa: capital.ro
Conform aceleiaşi surse, Total Post a furnizat în 2012 servicii poștale cu o valoare de peste 35 milioane lei, reprezentând o triplare a cifrei de afaceri comparativ cu 2011.
În același timp, numărul clienților care folosesc rețeaua Total Post a fost în creștere cu 60% față de 2011, ajungând în 2012 la peste 200 de companii. Printre aceștia se numără UPC, BCR, CEC Bank, UniCredit Tiriac Bank, Apa Nova București sau NextGen Communications.
În 2012, compania a livrat 43 milioane scrisori, cu o creștere de peste patru ori față de 2011 și se așteaptă ca anul acesta să ajungă la 55 milioane livrări.

Asta a fost partea frumoasă.

Ziceri de rău

Total Post, abonată la bugetul statului

Societatea Total Post participă la licitaţii unde învinge concurenţa, respectiv Poşta Română. Astfel se poate explica de ce o mulţime de instituţii din România, dintre care amintim ANAF (avize, înştiinţări de plată,, somaţii etc), Poliţia Română sau diverse primării apelează la serviciile sale, în loc să aleagă societatea de stat Poşta Română despre care ştim că se află în stare de deces. Ştim, o să spuneţi că e o piaţă „liberalizată", motiv pentru care zicala „scapă cine poate" rămâne o realitate a zilelor noastre. Iată ce scrie lumea despre serviciile acestei companii care, dându-se peste cap, precum Harap-Alb, în ultimii ani, şi-a umflat profiturile cvadruplu, în detrimentul falimentarei Poşta Română.

Prahova / Cititor APH despre Total Post:

„Se trimite corespondenta prin servicii de posta privata, daca nu esti gasit acasa iti lasa o fituica in poarta si trebuie sa te deplasezi la cca 20 km pentru a o ridica. precizez ca fituica continea dor informarea de primire a unei scrisori, fara nici-o referinta si un loc de unde se poate ridica. Habar nu aveam ca fiscul Valenii de Munte trimite corespondenta in asa mod cu sanse minime de a fi primita, culmea era si o impunere la impozit, care ar fi putut rezulta penalizari.

Presa constănţeană despre Total Post:

Poştaşii fantomă de la Total Post Services îşi bat joc de constănţeni

Compania Total Post Services, care oferă servicii similare Poştei Române, îşi bate joc de constănţeni. Oamenii se plâng că primesc avize prin care sunt obligaţi să se prezinte la unicul sediul din Constanţa, strada Ion Lahovari, pentru a-şi ridica anumite plicuri. Chiar dacă proprietarii se află la domiciliu în momentul „vizitei", angajaţii Total Post nu se deranjează să verifice acest lucru, mulţumindu-se doar să lase un „semn" în uşă.

Sursa: Atitudineaonline.ro

Mai mult decât atât, unicul sediu al firmei private Total Post funcţionează de luni până joi, doar până la orele 16.00, lucru destul de dificil pentru cei care se găsesc în situaţia de a-şi ridica plicurile, având în vedere că în respectivul interval orar, oamenii sunt la serviciu. Potrivit şefului Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa, Bogdan Huţucă, firma privată Total Post a câştigat un contract de achiziţie cu instituţia, de aproximativ doi ani. „Total Post a câştigat o achiziţie publică acum aproximativ doi ani, dacă nu mă înşel, imediat după ce a expirat ultimul contract. Au venit cu preţul cel mai mic, au câştigat achiziţia publică şi au respectat întocmai caietul de sarcini. Nu suntem singura instituţie cu care lucrează, este o firmă destul de cunoscută şi în ţară", spune şeful DGFP Constanţa pentru sursa citată.

CONEXIUNI: Cristinel Vasile Petcu via Răzvan Petrovici via Virgil Măgureanu

Total Post este controlată de omul de afaceri Cristinel Vasile Petcu. Istoria lui Petcu se întrepătrunde cu interesele de afaceri ale asociatului acestuia Răzvan Petrovici, fiul fostului director CEC Camenco Petrovici. Răzvan mai are o calitate care în România post-decembristă poate deveni oricând nu numai un motiv de mândrie, dar şi asul din mânecă: este finul lui Virgil Măgureanu, fost director al Serviciului Român de Informaţii.
Cristinel Vasile Petcu este asociat cu Răzvan Petrovici în firmele GES Services România SRL şi Q&S Distribution SRL.

Ce scrie jurnalistul Dan Badea pe SITE-ul său

"O altă firmă a grupului Petrovici, Tichet Plus Services SRL, este deţinută azi, oficial, de un offshore, QUICK & SMART TRADING LTD şi este administrată de Cristinel Vasile Petcu. Datorită afacerilor în care a fost implicată, firma şi-a schimbat de două ori numele. Astfel, ea s-a numit iniţial GFS Services România, apoi Q & S Distribution SRL, iar în final Tichet Plus Services SRL.
În mod suspect însă, administratorii folosiţi în firmele Univers'All Trading şi Tichet Plus Services SRL, legate ombilical una de alta, au început să moară în accidente stupide. Numărul lor a ajuns, saptămâna trecută, la patru". Sursa: danbadea.net

În ditamai municipiul Ploieşti, doar două oficii poştale

Dacă ai ghinionul de a primi, în cutia poştală, un aviz de la Total Post, în care te anunţă că Direcţia Generală de Finanţe Publice Prahova te somează să plăteşti ceva, enervează-te de două ori - Total Post nu are decât două oficii poştale în Ploieşti, deschise cum îi şade bine privatului, până la ora 18.00. Nici la nivel judeţean Total Post nu stă mai bine. Compania care trimite toate scrisorile unor instituţii importante ale statului către contribuabil nu are decât cinci (5) oficii în toată Prahova. Din câte ne aducem aminte, oamenii au schimbat programul. Nu băgăm mâna-n foc, dar parcă până nu demult era deschis până la 16.00. Cu alte cuvinte, dacă eşti un cetăţean cinstit cu job normal, nu apucai niciodată să îţi ridici corespondenţa. Într-un episod viitor, descoperim ce instituţii prahovene de stat beneficiază de serviciile Total Post.

Sebastian Ignat

Back To Top