• Black Friday 2022 România se organizează în data de 11 noiembrie.
• Conform tradiției americane, Black Friday 2022 este în ziua de după a patra joi a lunii noiembrie (Ziua Recunoștinței), adică pe 25 noiembrie 2022.
• Experiența anilor trecuți ne arată că Black Friday a devenit o perioadă de aproape două săptămâni de reduceri masive.
Marile magazine din România își stabilesc, fiecare, ziua sau perioada în care organizează Black Friday. Unii retaileri aleg să păstreze tradiția americană și să țină Black Friday într-o singură vineri, alte magazine încep campania de reduceri dinainte și o țin timp de o săptămână, sau chiar mai mult.
Trecutul ne spune că e foarte posibil să avem două perioade de reduceri, care se pot extinde peste două weekend-uri sub numele de Black Weekend 2022.
În România, ziua de BF este stabilită pe 11 noiembrie, deși, conform tradiției americane, ziua cu cele mai mari reduceri este pe 25 noiembrie și astfel a fost preluată în multe țări.
CITEȘTE ȘI: Black Friday: Orange, Mobexpert, Jysk și BRD, pe lista operatorilor economici la care ANPC a găsit nereguli
Acesta este motivul pentru care, la noi au apărut și două black weekend-uri: 11-13 noiembrie și 25-27 noiembrie.
Anul acesta, la campania de reduceri sunt înscrise 165 de magazine și branduri, iar ziua cu cele mai mari reduceri din an oferă, an, de an, o diversitate tot mai mare a articolelor aflate la reducere.
Black Friday a apărut în SUA în anii ’50 și se referă la vinerea de după sărbătorile de Ziua Recunoștinței. Atunci, comercianții dau drumul unor reduceri masive pentru a-și vinde marfa rămasă pe stoc înainte de a aduce produse noi pentru sezonul Crăciunului. În această zi, cumpărătorii pot obține oferte uimitoare la produse electronice, jucării și alte articole, titrează stirile protv.ro.
De ce Black Friday
Există mai multe răspunsuri. O variantă este că numele derivă din termenul financiar „pe negru”. Acesta descrie perioada profitabilă pentru afaceri, când comercianții trec din faza de pierdere „pe roșu” în etapa de profit „pe negru”.
O altă versiune este că termenul a apărut în Philadelphia în anii 60. Atunci a fost folosit de poliție pentru a descrie traficul intens din vinerea de după Ziua Recunoștinței. În ultimii ani comercianții cu amănuntul au adoptat termenul pentru a descrie vânzările lor de dinainte de Crăciun.
CITEȘTE ȘI: Concedieri masive la Facebook, pentru prima oară în istoria sa de 18 ani
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană