Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Interviurile APH

Oficiul pentru Protecţia Consumatorului – Prahova are un nou director, în persoana lui Cristi Toader. După aflarea acestei veşti, ne-am uitat, în primă fază, pe panourile publicitare stradale din oraş, să vedem dacă mai există şi, mai ales, dacă au reclame pe ele. Pentru că Toader a ocupat funcţia de administrator în cadrul celei mai puternice firme de panotaj stradal din Ploieşti. Reporterii APH au încercat să afle, în acest interviu, cum te poţi transforma din patron activ în economia de piaţă în bugetar cu salariu la stat. Cu alte cuvinte, ce l-a îndemnat pe Toader să îşi schimbe domeniul de activitate? Falimentul sau dorinţa de a mai puncta ceva important în CV?



Reporter: De o săptămână ocupaţi funcţia de director al OPC Prahova. De ce aţi preferat să renunţaţi la mediul privat pentru un post de conducere în cadrul unei instituţii bugetare?

Cristi Toader:
Stimate domn, funcţia de conducere într-o instituţie publică cum este Oficiul pentru Protecţia Consumatorului nu poate decât să mă onoreze. Nu este o ruşine să fii bugetar. Ideea inutilităţii bugetarilor, pe care, din păcate, unele instituţii mass-media o promovează, nu poate decât să mă întristeze, mai ales atunci când discutăm despre o entitate atât de importantă cum este instituţia noastră. Prin activitatea OPC, îmi permit să spun că interesele tuturor românilor consumatori de bunuri şi servicii sunt apărate împotriva abuzurilor sau chiar a furtului acelor comercianţi care nu înţeleg să respecte legea. În ceea ce priveşte alegerea făcută de mine, de a trece din mediul privat în sectorul bugetar, consider că am făcut un pas înainte, venind într-o instituţie în care se pot schimba multe aspecte exclusiv în beneficiul cetăţeanului consumator de produse şi servicii.

Reporter: Totuşi, nu ne-aţi răspuns la întrebarea legată de afacerea cu publicitate outdoor. Înainte de a renunţa la administrarea firmei de panotaj stradal, aţi simţit o scădere a pieţei? Poate fi acesta unul dintre motivele care v-a determinat să vă schimbaţi profilul de activitate?

Cristi Toader:
Nu m-am angajat la stat pentru că merg treburile prost în domeniul privat, dacă asta doriţi să aflaţi. Sigur că publicitatea stradală, ca şi celelalte tipuri de activităţi în domeniul advertisingului, se află într-o continuă scădere. Din păcate, din ce în ce mai puţine firme îşi mai permit să investească bani în  promovare, iar această realitate a fost simţită puternic de piaţa de publicitate din România, în general. Cu toate acestea, la întrebarea dacă firma pe care am administrat-o este în faliment, răspunsul este unul singur: nu!

Reporter: Daţi-ne, totuşi, câteva motive personale în urma cărora aţi ales să ocupaţi funcţia de director la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Prahova.

Cristi Toader:
Unul dintre principalele motive pentru care m-am implicat în această activitate ţine de problemele pe care le-am întâlnit, personal, ca simplu consumator de bunuri şi servicii în România. Şi eu, la fel ca ceilalţi cetăţeni români, am ieşit nemulţumit dintr-un magazin, după ce am fost servit neglijent, şi eu am cumpărat produse cu termenul de valabilitate expirat, şi eu am beneficiat, cu ghilimelele de rigoare, de servicii proaste, plătite scump, cu alte cuvinte, ca simplu consumator din România, am avut parte de multe surprize neplăcute din partea agenţilor economici. Toate aceste realităţi m-au făcut să simt, ca şi ceilalţi consumatori, nedreptatea de a plăti scump nişte bunuri, dar de a fi tratat incorect de cei cu care interacţionez, de la piaţă şi până la prestatorii de diverse servicii.

 

Eu sunt convins că se pot schimba multe lucruri în domeniul relaţionării dintre vânzător şi client, indiferent de domeniul de activitate al agentului economic vizat.

Reporter: Ce doriţi să schimbaţi, efectiv, în acest raport, comerciant-client?

Cristi Toader:
Îmi doresc din toată inima ca serviciul de prevenire şi control implementat de Oficiul pentru Protecţia Consumatorului să transforme, radical, relaţionarea vânzător-client. Prahovenii, la fel ca toţi românii, au tot dreptul din lume să beneficieze de servicii de calitate ireproşabilă, indiferent dacă cumpără un produs sau apelează la diverse servicii promovate de agenţii economici. Oamenii plătesc, de multe ori, mai mult decât în alte ţări ale Uniunii Europene. De ce să nu aibă servicii la acel nivel?

Reporter: Bun, ştim că la început, toată lumea anunţă că mută munţii din loc. Daţi-ne, vă rog, modalităţi şi exemple prin care veţi reuşi să transformaţi comerţul de bunuri şi servicii prahovean într-unul european.

Cristi Toader:
Bazele unui comerţ civilizat, a unor servicii ireproşabile, nu pleacă neapărat din cuantumul amenzilor aplicate de către organele de control agenţilor economici, ci din conştientizarea unei relaţii corecte între client şi vânzător. Îmi doresc ca în timpul mandatului meu de director al OPC să existe un dialog constructiv cu agenţii economici. Nu sunt adeptul amendării cu orice preţ a agenţilor economici. Îmi doresc doar ca aceştia să conştientizeze faptul că, dacă dânşii au o relaţie corectă cu cetăţenii care le devin clienţi, pot prospera într-o economie de piaţă adevărată. În momentul în care înşeli la cântar, oferi o marfă expirată sau în condiţii de depozitare precare, deci creezi o stare de nemulţumire clientului care apelează la serviciile tale, îţi dinamitezi singur afacerea. Nimeni nu îţi va mai călca pragul. Cu alte cuvinte, nu păcăleşti, de fapt, pe nimeni, te păcăleşti singur, ca agent economic. Iar piaţa începe şi la noi, în România, să reacţioneze corect. Oamenii aşteaptă să primească servicii şi mărfuri bune pentru ceea ce plătesc.

Reporter: Reprezentanţii OPC, la fel ca şi inspectorii altor entităţi de control din România, sunt un fel de sperietori în rândul privaţilor. Dacă întrebaţi tarabagii în piaţă, sau micii întreprinzători posesori de butic, e imposibil să nu găseşti câţiva care să afirme că au vărsat şpăgi în buzunarele organelor de control. Cum veţi trata eventualele cazuri de corupţie din instituţia pe care o conduceţi?

Cristi Toader:
Lucrurile sunt simple la capitolul ăsta. Acei angajaţi ai OPC Prahova asupra cărora vor exista reclamaţii, chiar şi anonime trimise de oamenii care se tem, dintr-un motiv sau altul să îşi dea numele, vor fi supuşi unor anchete riguroase la care voi participa şi eu. Îi atenţionez pe noii mei colegi că stabilirea unei situaţii infracţionale, de corupţie, care să îi vizeze, nu va duce doar la desfacerea contractului de muncă, ci mă voi ocupa, personal, alături de organele de anchetă, ca aceştia să plătească pentru faptele făcute conform legii penale.

 

Aici discutăm despre dinamica şi credibilitatea unei instituţii aflate exclusiv în slujba consumatorului. Corupţia unui inspector are repercursiuni în lanţ, din cele mai grave. Închipuiţi-vă că un vânzător de mărfuri expirate dă şpagă unui reprezentant al organelor de control. În momentul în care respectivul inspector a consimţit să ia bani sau diferite alte produse drept mită, agentul economic care vinde mărfuri expirate este încurajat să îşi continue activitatea, având, în subconştient, certitudinea că nu i se poate întâmpla nimic niciodată. Acest om care a mituit un inspector poate îmbolnăvi cetăţenii cu produsele sale expirate, activitatea sa poate trimite în spital un întreg cartier sau oraş, după caz. A primi şpagă, ca inspector al OPC, nu reprezintă doar o ilegalitate condamnabilă după cele mai severe rigori ale legii, ci şi un gest de inconştienţă fără margini. De aceea, voi fi primul care va anunţa organele de anchetă dacă în cadrul instituţiei noastre va exista un inspector asupra căruia să planeze suspiciuni de corupţie.

Reporter: Ce nereguli aţi descoperit în instituţia pe care o conduceţi şi, dacă există astfel de constatări, cum credeţi că le puteţi remedia?

Cristi Toader:
După o săptămână de directorat, vă puteţi imagina că încă nu pot face un raport complet asupra tuturor aspectelor care implică activitatea Oficiului pentru Protecţia Consumatorului. Nu vreau să fac declaraţii complete legate de activitatea OPC în faţa opiniei publice decât după ce voi aprofunda perfect sistemul actual din cadrul instituţiei noastre judeţene. Pot spune, totuşi, un singur lucru: fără o eficientizare clară a activităţilor de control şi prevenire nu vom reuşi decât să punctăm activităţi pe hârtie, fără o consecinţă palpabilă în rândul opiniei publice. Afirm asta atât din perspectiva directorului OPC Prahova, cât şi din cea de simplu consumator de bunuri şi servicii oferite de instituţiile economice judeţene. În consecinţă, sper că eficientizarea activităţii noastre, despre care vă vorbeam mai devreme, va duce, implicit, la o schimbare în bine a mentalităţii în rândul comercianţilor şi, totodată, la un comportament mai riguros al clienţilor de bunuri. Când plăteşti ceva, trebuie să ai pretenţii exacte, exprimate clar, asupra bunului achiziţionat. Iar dacă pretenţiile fireşti emise de tine, ca şi client, nu coincid cu un comportament adecvat al celui care îţi ia banii pentru produs, nu rămâne decât să ne chemaţi pe noi. Vă garantăm o mediere corectă, atât pentru dumneavoastră, ca şi client, cât şi pentru agentul economic.

Reporter: Vă mulţumim!

Back To Top