Spania se află nu doar în climax economic, ci chiar în recesiune. Dar, paradoxal în timpuri de criză, se produc sindromuri inexplicabile. Ipocriţi, bogătaşii se plâng de scăderea drastică a vânzărilor. Dar se observă că a crescut vânzarea produselor aşa-numite de lux inecesar.
Scame energizante sexual
În primul rând, barele de pictat buzele (rujurile) sau vibratoarele se vând cu 150 % mai mult decât înainte. Bărbaţii căsătoriţi consumă sexul plătit (prostituţia) cu 350 % mai mult decât în vremuri de fluorescenţă economică. Psihologii spanioli nu pot explica aceste fenomene. Poate şi din această cauză numărul prostituatelor străine aflate în câmpul muncii depăşeşte numărul medicilor din aceeaşi ţară - 350.000 medici, faţă de 450.000 prostituate. Ultima modă în cluburile de adulţi o reprezintă consumul de şampanie cu scame (foiţe) de aur de 23 carate, în fapt un vin Pinot Blanc Gold Cuvee cu lamine de aur. Aurul a devenit o modă şi în gastronomia spaniolă. Scamele sunt considerate „stimulante”, energizante sexual, protectoare şi opresc îmbătrânirea pielii. Disponibile în sticle de 750 ml sau 200 ml, se vând la un preţ accesibil de 30 euro în magazinul Gourme-Leon din Madrid.
Pulberea din mâncărurile snobilor
O altă piesă foarte vândută este şi apa Blink, la un pret de 45 euro 200 ml, în sticlă decorată cu cristale Swarowscki. Pulberea de aur costă 10 euro un pacheţel - ce se pune în cafea sau mâncărurile snobilor. Aceste produse în cluburile (puti cluburi) pentru adulţi îşi cresc substanţial preţurile cu chiar si 300%. Româncele ce exercită prostituţia sunt cele mai mari consumatoare de capricii şi îşi taxează din greu clientela.