Categorie: Politic

Trezit din letargie, deputatul democrat-liberal Andrei Sava s-a şters la ochi şi... nu a văzut nimic. N–a văzut un aeroport internaţional la Strejnic, deşi şi-ar fi dorit, şi nici viitorul nu şi l-a văzut prea bine. Motivul pentru care n-a văzut multe nu este acela că ar suferi de miopie, mai ales că situaţia financiară i-ar permite lejer să-şi ia ultima marcă de ochelari care face furori în Bamboo. Motivul pentru care nu se mai poate odihni noaptea este legat de poluarea Prahovei, de acele bataluri pe care Uniunea Europeană ne-a impus să le ecologizăm până în 2014. Şi, în consecinţă, trebuie luate măsuri rapide. A venit şi cu o propunere: marii poluatori să fie consiliaţi.

Mouse-ul si tastatura l-au salvat, din nou, pe tânărul deputat. Adică i-au facilitat comunicarea cu ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely. Când Laszlo Borbely a venit, într-o dimineaţă, la serviciu, în pachetul său de corespondenţă a găsit şi o întrebare de la Andrei Sava. Dacă în primul moment o fi crezut că e o glumă, Laszlo Borbely s-a văzut nevoit să constate că în plicul cu pricina chiar se afla o întrebare legată de „posibilitatea acordării de asistenţă de către minister companiilor din Prahova obligate să golească depozitele de reziduuri petroliere până în anul 2014”. Borbely s-a uitat la ceas, a văzut că mai sunt patru ani până la termen, apoi a continuat să parcurgă scrisorica: „România s-a angajat în faţa Comisiei Europene că va goli de reziduurile petroliere acumulate de-a lungul vremii toate cele aproximativ 100 de batale existente pe teritoriul său”. 

Unul la Primărie, unul la Şcoala de Fete

„Dintre toate judeţele ţării, Prahova se află în cea mai gravă situaţie în ceea ce priveşte numărul batalelor de reziduuri petroliere şi gudroane acide care trebuie reabilitate din punct de vedere ecologic. În acest moment, situaţia este următoarea: în timp ce rafinării precum Vega Ploieşti şi Petrobrazi au început lucrările de ecologizare a batalelor pe care le deţin în proprietate, în cazul rafinăriilor Steaua Română Câmpina şi Astra Română situaţia este mai gravă. Acestea nu au reuşit, până acum, reabilitarea niciuneia dintre batalele în proprietate, motivul cel mai des invocat fiind lipsa fondurilor.

Investiţiile pentru ecologizarea batalelor sunt foarte mari. După calculele specialiştilor, o rafinărie deţine între 100.000 si 300.000 mc de reziduuri petroliere, iar costurile ecologizării variază, în funcţie de tehnologia aplicată, între 150 – 400 de euro/mc, astfel că ecologizarea unui singur batal poate costa rafinăria chiar şi câteva milioane de dolari. Acesta este unul dintre motivele pentru care operatorii economici întârzie realizarea lucrărilor.”, a declarat Andrei Sava. Deci avem două rafinării sărace rău, care ar trebui consiliate puţin. Ar trece peste depresie şi ar înţelege că batalul trebuie ecologizat. Sava ştie că autorităţile locale nu pot interveni, dar, pentru că e criză, „centrul” ar putea contribui şi el, acolo, cu o sumă, „astfel încât populaţia să nu plătească preţul încălcării angajamentelor luate în faţa Comisiei Europene”.

Back To Top