Categorie: Politic

Deputatul liberal Cristian Burlacu critică dur, într-o declaraţie politică trimisă către mass-media, declaraţiile Ministrului Transporturilor Radu Berceanu care a declarat, cu o săptămână în urmă, că autostrăzile nu sunt o prioritate a Guvernului Boc, pentru anul 2009.

„Din fericire, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă din data de 23 februarie a.c, deschiderea ofertelor finale pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice şi servicii pentru construirea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov. La prima vedere am fi putut trage speranţa că în sfârşit, vom avea o autostradă în zona poate cea mai aglomerată şi cu cel mai mare potenţial turistic din centrul şi sudul României. Din nefericire, însă, opinia publică a luat act de declaraţia tranşantă a ministrului Berceanu, din ziua imediat următoare, care afirmă fără echivoc: „Autostrăzile nu au fost niciodată o prioritate a Guvernului Boc.” Berceanu argumentează că în acest an Guvernul nu are bani pentru proiecte de infrastructură” - declară Burlacu.

Deputatul PNL îşi continuă argumentarea: „În condiţiile în care termenele de realizare a investiţiei, aşa cum au fost ele prezentate în comunicarea oficială a ministerului, prevăd perioade de 48 şi 60 de luni ne întrebăm care va fi politica de susţinere a Ministerului pentru finalizarea la termen a unuia dintre cele mai importante proiecte ale României.

Mai mult, mă întreb unde este adevărul: în declaraţia recentă a domnului Berceanu sau în promisiunile electorale pe care le promova, susţinând că guvernul din care va face parte va construi 1000 de km de autostradă? Iar dacă „niciodată” autostrăzile nu au fost o prioritate pentru actualii Guvernanţi, vă propun să ne reamintim o declaraţie făcută în ultima zi de campanie electorală „Numai Programul Naţional Autostrăzile României este un program de 18,6 miliarde de euro în perioada 2009-2012 şi aceşti 836 de kilometri de autostradă vor fi făcuţi.

De asemenea, avem prevederi pentru drumuri judeţene, la 10.000 de kilometri în perioada celor patru ani şi, desigur, investiţii în ceea ce înseamnă căile ferate, astfel încât viteza de circulaţie să crească cu 50% prin modernizare, precum şi infrastructura în transporturile maritime, porturi şi navale”.

Back To Top