Lumea Metaverse este avanpremiera „noii realități”, radical schimbată față de tot ce știam până acum. În lume există deja aproximativ 130 de influenceri virtuali generați de calculator. Odată cu sosirea metaversului, puterea influencerilor virtuali, extrem de populari în rândul adolescenţilor din Asia, va creşte. Este un fenomen favorizat de pandemia care a redus interacţiunile reale, titrează adevarul.ro.
Ai-Ailynn, o influenceriţă virtuală apărută recent, este „adaptată la noua noastră normalitate” adusă de COVID-19, afirmă creatorii ei din cadrul companiei SIA Bangkok. Ai-Ailynn nu este vizată de „limitele specifice oamenilor”. Este unul dintre cei 130 de influenceri generaţi de calculator care îşi ţin publicul în priză cu promovarea unor produse pe reţele de socializare sau pe site-uri.
În Thailanda, Bangkok Naughty Boo a semnat cu o mare agenţie de manechine, iar Ai-Ailynn este imaginea unui operator de telefonie mobilă. Spre deosebire de influencerii în carne şi oase, influencerii virtuali pot fi constanţi, ceea ce ajută companiile. Nu îşi schimbă etica muncii, nu pierd nopţi şi sunt feriţi de potenţiale scandaluri compromiţătoare, notează AFP. „Nu vor face niciodată comentarii incorecte din punct de vedere politic şi nu vor fi amestecaţi în scandaluri sexuale”, explică Chen May Yee, directoare în cadrul agenţiei de comunicare şi marketing Wunderman Thompson.
Citește și: Facebook și schimbă numele! Decizie majoră a gigantului american
„Influencerii virtuali sunt perfecţi pentru a fi primii locuitori ai metaversului”, viitoarea lumea virtuală la care lucrează giganţii digitali, mai ales Facebook, explică pentru AFP Nick Baklanov, specialist în marketing la Hype Auditor. Relevanţa influencerilor virtuali va creşte, generând o piaţă de 13,8 miliarde de dolari la nivel mondial în 2021, potrivit Statista, companie specializată în analiza datelor de piaţă. „Generaţia Z este cel mai mare grup de internauţi din Asia, este adaptată la digital, foarte familiară cu reţelele de socializare şi cu tot ce este virtual”, explică Nick Baklanov. Cea mai bogată persoană virtuală ar fi Lil Miquela (FOTO), din Los Angeles, care face bani frumoşi din promovări pentru mărci precum Prada şi Calvin Klein. Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.