Categorie: Timp liber
carneMedicii sunt de acord cu faptul că un consum exagerat de carne poate să aibă repercusiuni grave asupra sănătăţii. Iată care sunt cele mai frecvente probleme care apar atunci când faci abuz de carne.

Ce înseamnă consumul exagerat de carne?

Unii specialişti spun că nu trebuie să depăşim 2 porţii de carne pe săptămână, alții spun că putem să mâncăm carne de 3-5 ori pe săptămână. Există și o a treia categorie care susține organismul uman nu are nevoie de carne.

Prepară carnea într-un mod cât mai sănătos, evită prăjelile şi asocierea ei cu alimente sau sosuri bogate în grăsimi. Dacă ai constatat că anumite asocieri dintre carne şi alimente bogate în amidon (cartofi, paste, pâine) cauzează arsuri, balonare sau alte simptome digestive deranjante este de preferat le consumi foarte rar.

Poţi să consumi carne o dată pe săptămână şi să îţi construieşti un meniu diversificat din care să nu lipsească leguminoasele (năut, linte, mazăre, fasole boabe), legumele şi cerealele integrale.

Vegetarienii trebuie să includă în alimentaţie produse care conţin proteine vegetale cum ar fi leguminoase, quinoa, amarant, orz verde, algele marine, seminţe de floarea soarelui, seminţe de cânepă, spirulină, chlorella, germenii de lucernă, soia, hrişca, ovăzul, avocado şi nuci. De asemenea, un consum variat de legume şi fructe asigură un aport însemnat de vitamine şi minerale.

Potrivit nutriționiștilor poţi să consumi carne de maxim 3-5 ori pe săptămână, peşte gras de minim 2 ori, iar mezeluri ocazional. O porţie de carne înseamnă 150 de grame sau o jumătate de piept sau 50 de grame de mezeluri uscate. Dacă depăşeşti aceste cantităţi, carnea poate să provoace diverse probleme în organism.

Iată care sunt cele mai frecvente probleme cauzate de consumul excesiv de carne:

Carnea are un conţinut ridicat de grăsimi saturate şi colesterol
Conţinutul de colesterol din carne variază între 45-80 miligrame la 100 de grame şi ajunge până la 150-350 miligrame la 100 de grame în ficat, care ar trebuie consumat rar de către persoanele care au hipercolesterolemie, diabet sau boli de inimă. Un truc – înlătură grăsimea înainte de a găti carnea.
Consumul de mezeluri crește riscul de obezitate şi boli de inimă
Consumate în cantităţi ridicate, mezelurile favorizează creşterea în greutate, apariţia bolilor de inimă şi a diabetului. De aceea ar trebui să consumăm mezeluri ocazional, nu mai mult de 50-60 de grame o porție, asociate cu brânzeturi și alte cărnuri.

Contaminare cu paraziţi şi germeni
Carnea trebuie preparată foarte bine înainte de a fi consumată, deoarece numai astfel bacteriile, paraziţii şi virusurile sunt distruse în totalitate.

Excesul de carne roşie creşte riscul de cancer
Un consum optim înseamnă 500 grame pe săptămână. Cercetări ştiinţifice recente arată că marii consumatori de carne roşie (de 10-15 ori peste cantitatea recomandată) au un risc dublu de apariţie a cancerului la colon.

Constipație și aciditate
Dacă se face abuz de carne şi se omit legumele, fructele și cerealele integrale, poţi să ai probleme cu constipaţia. În plus procesul de digerare a cărnii se produce amoniac, cu efect acidifiant asupra ţesuturilor, care în cantităţi mari nu poate fi eliminat de către rinichi şi afectează întregul organism.

Back To Top