Categorie: Timp liber

ingrijorareÎngrijorarea face parte din viața de zi cu zi a oricărui părinte. Este normal să te îngrijorezi dacă ești părinte, începând cu primele semne ale existenței viitorului bebeluș și continuând chiar și atunci când „copilul" este deja un om matur. Părinții își fac griji în legătură cu sănătatea copilului, educația, prietenii pe care îi alege, cariera, relațiile sentimentale sau situația financiară. Cum îți dai seama dacă exagerezi?

Criteriile conform cărora îți dai seama dacă exagerezi, sau nu, sunt simple.

Reacțiile celor din jur - persoanelor care își fac prea multe griji li se spune frecvent acest lucru de către copii, de către partenerul de viață sau de către prieteni. Compară-ți reacțiile cu cele ale altor persoane aflate în aceleași ca și tine.

Părinții care se îngrijorează excesiv intră în panică pentru lucrurile care nu îi sperie pe alți părinți. Orice detaliu capătă proporții catastrofice: „Întârzie! Dacă a pățit ceva pe drum?!", „Dacă dă foc la casă în timp ce noi suntem plecați?!" sau „Notă mică? E clar, nu vrea să învețe, o să fie șomer atunci când va crește mare!".

Pentru persoanele excesiv de anxioase, diversele motive de îngrijorare dau naștere unor emoții puternice: cauzează insomnii, duc la scăderea capacității de concentrare, a atenției și a energiei. Cat de mult te afecteaza viata ta de zi cu zi grijile pe care ti le faci?

Părinții care se îngrijorează prea mult nu reușesc să caute și să găsească o soluție pentru că sunt mult prea concentrați doar asupra problemei. Un părinte care nu se îngrijorează așa ușor va alege să găsească o modalitate prin care să își ajute copilul.

Te îngrijorezi zilnic pentru nenumărate motive? Nici nu mai ții minte ultima dată când ai simțit că totul este în ordine?


Daca te-ai regăsit în portretul schițat mai sus, află că există câteva soluții.
Observă cu atenție motivele care îți creează cele mai intense griji. Identifică gândurile pe care ți le trezesc situațiile care te îngrijorează. Vorbește cu cineva apropiat despre grijile tale. Vorbește cu partenerul de viață, cu un prieten sau cu o rudă despre problemele care te frământă, dar și despre posibile soluții. Ia masuri de precauție: observă situațiile care te îngrijorează cel mai des și găsește modalități de a le evita. Dacă simți că nu poți face acestei probleme, apelează cu încredere la un specialist. Există numeroase tipuri de terapii care abordează această problemă și care îți pot fi de folos.

Back To Top